Nysing?
Moderator: Moderatorer
-
- Stjeler mat
Re: Nysing?
ikke vanlig, men heller ikke uvanlig... kan være noe som irriterer. alle mine nøs mye etter at jeg vasket hengekøyene med vaskemiddel.
-
- Stjeler mat
-
- Stjeler mat
Jeg har nettopp startet å bruke det så pleddet er helt nytt så derfor har ikke vasket det enda..
Pumba<3 R.I.P Timon<3
da kan det være at de reagerer på det de sprøyter i tøyet når det er nytt. for at det skal se fint ut i butikken og kjennes bløtt ut.
så kanskje lurt å vaske det først. pleier jeg å gjøre=)
(gjør også det med tøy jeg selv bruker for jeg er allergisk mot det de sprøyter inn selv )
så kanskje lurt å vaske det først. pleier jeg å gjøre=)
(gjør også det med tøy jeg selv bruker for jeg er allergisk mot det de sprøyter inn selv )
-
- Stjeler mat
Mest sansynlig at det er forkjølelse.
-
- Stjeler mat
det kan utarte seg til en luftveisinfeksjon og da kan det være farlig
-
- Stjeler mat
Få en dyrlege til å lytte på henne. 

-
- Alfatryne
Viss ikke du kjenner noen flinke rottefolk som kan komme å lytte på han da
Ichigo hadde kronisk nysing, men det har gått over nå som hun er eldere. Larm hørte på henne og konstanterte at hun var helt normal i lungene
Prøv å hør om du kan høre mer en vanlig pustelyd, rasling eller surkling er dårlige tegn.

Aurora
Noen rotter kan nok få kroniske plager med luftveiene uten at det blir lungebetennelse.Men jeg vil anbefale alle at de får lyttet på rottene sine når de nyser/hoster/lager lyder.En dag kan avgjøre utfallet i værste fall.
Har har hatt mange rotter med luftsveiplager,mange,lange perioder med medisinering,og flere triste utfall.Så for meg er et nys alarmerende!
Budskapet mitt er:Føre var!
Har har hatt mange rotter med luftsveiplager,mange,lange perioder med medisinering,og flere triste utfall.Så for meg er et nys alarmerende!
Budskapet mitt er:Føre var!