Negl krise
Moderator: Moderatorer
Negl krise
Hei, jeg har tre jenter som jeg sliter litt med. Eller dvs, de har lenge sliti med rusk rundt øynene og hu ene har hatt en ganske stor infeksjon i det ene øyet sitt. Jeg tror det er pågrunn av at de klør seg med for skarpe klør, men jeg klarer virkelige ikke å få klippet dem(tidligere hadde jeg en samboer som hjalp meg). De slår seg helt vrange og blir helt krakilske. Hva kan jeg gjøre, er det sånn at alle rotte eiere må klippe klør? 

Re: Negl krise
Én negl om dagen, og belønning etterpå pleier å hjelpe
Noe sier at de har god hjelp av en murstein under vannflasken. Jeg har prøvd med granitt (siden den er lettere å vaske), men det hjelper ikke merkbart.

Noe sier at de har god hjelp av en murstein under vannflasken. Jeg har prøvd med granitt (siden den er lettere å vaske), men det hjelper ikke merkbart.
-
- Alfatryne
http://rotteliv.wordpress.com/rottestell/

Burde gå fint hvis du tar et håndkle og får en annen til å hjelpe deg

Burde gå fint hvis du tar et håndkle og får en annen til å hjelpe deg

Aurora
Jeg har aldri klippet en klo,og gjør det neppe heller før det blir noe sykelig.
Syns det høres rart ut at de skal få infeksjon i øynene av å klø seg,rotter er jo superkløere.Det kan jo være katarr som du kan få salve mot.
:
Syns det høres rart ut at de skal få infeksjon i øynene av å klø seg,rotter er jo superkløere.Det kan jo være katarr som du kan få salve mot.

Takk for alle tipsa, ska prøve å gi noe ekstra namnam og ta det en negl av gangen
. De har jo slipe steiner og tre-hus og full pakke, men allikevel så kvesser de dem ikke selv. Jeg skal prøve m klut oxo svøpe dem inn, da blir de kanskje litt roligere siden de ikke får sprellet som fisk på land 

den ene rotta mi har faktisk så skarpe klør at jeg får blodige sår av klørne, men alikevel har jeg ikke hjerte til å holde henne fast å klippe dem. Det blikket hun gir meg når jeg holder henne fast er virkelig ikke ett godt syn 

-
- Alfatryne
Slapp av de tåler det helt fint, og blir ikke sinte mer en noen timer
Bare pass på å ikke klippe nær nerven, for da kan det blø! Jeg må klippe mine fordi vist ikke ser jeg helt forferdelig ut, får store røde merker og fått komentaren "Skader du deg selv eller?!" Når Amy måtte gå på medisiner og klorte meg opp... :-/ Dessuten kan man bli allergisk av å bli klort hele tiden.

Aurora
Holder fortsatt på mitt! 

Jeg har ikke klipt klør på to år. I dag klipte jeg Tallulah, jeg bare satte henne i fanget mitt og ga henne en bit med tørket frukt, da satt hun og koste seg mens jeg fikk god tid til å klippe klørne. Jeg klipte alle klørne på begge bakbena. Det fungerte ihvertfall kjempe fint 

jeg klipper ikke neglene på rottene mine. men har store fine rue stener i bånn av buret. de klatrer masse på de og får slipt neglene ganske bra.