Beekay bedding
Moderator: Moderatorer
Beekay bedding
Fikkk beskjed av veterinær om å bruke håndklær istedet for strø pga. minst mulig støv, men dette gir mye lukt og jeg føler at det ikke hjelper da det blir sterk lukt av amoniakk inne i det ene sovehuset spesielt. Jeg tenker at beekay strøet støver så lite at det er bedre enn at det skal bli så sterk lukt for deres skyld..n Hva tror dere?
Re: Beekay bedding
vet ikke helt? både og. i naturen tisser de jo i sovehuset for å skape ammoniakk da det holde varmen? men ikke sikker hva jeg ville gjort. ville kanskje brukt håndkler og bytter ofte
Jeg bruker dopapir,suger bra til seg og er lett å bytte. 

Det jeg mente var om det er noe støv å snakke om i beekay? For nå som jeg bruker fleecepledd i bunnen brukes sovehuset som do i mye høyere grad enn før og i løpet av en natt så stinker det amoniakk av sovehuset til de rottene som bare er to i et bur til og med. I sovehuset pleier jeg å bruke tekstiler uansett, dette byttes nå ca 3 ganger daglig, fleecepleddet i bunnen en ganger daglig. Jeg har 9 rotter fordelt på 3 bur. + Talllulah, men hun skifter jeg ikke på så ofte. Jeg føler liksom at det blir så møkkete og mye lukt at det forverrer luftveiene deres, men er så usikker 

Jeg skjønner godt at det stinker om du bruker fleece. Det er et syntetisk fiber, som ikke absorberer fukt noe godt, puster ikke, slik at sovehus virker tettere med fleece i bunnen. Bomull, lin eller hamp er mye bedre. 

Bruker bomull i sovehuset, fleece i bunnen 

-
- Stjeler mat
jeg har hørt at man ikke skal bruke fleece i bunnen av et rottebur??
Pumba<3 R.I.P Timon<3
-
- Hamstrer mat
tror hun mener flis teppe om det er spon du tenker på 

Smoothie<3 Candking<3
R.I.P Kim<33
R.I.P Kim<33
Men bomull bør man ikke bruke!
det stemmer at bommulstråder kan surre seg rundt dem slik at dem setter seg fast?!
-
- Hamstrer mat
jeg mente ikke ren, naturlig bomull, men håndklær som jo er lagd av bomull. Heidiii skrev at bomull var bedre enn fleece, og at sovehuset virket tettere ved bruk av fleece. Da skrev jeg at jeg brukte ikke fleece, men bomull i huset, ser at jeg skrev litt kort og at det ikke var lett og forstå dettantepose wrote:Men bomull bør man ikke bruke!

Eller mente du at ikke bomullsmateriale bør brukes i det hele tatt?
-
- Hamstrer mat
Jepp,bomullstoff er finfint,det er "dåttene" som kan surre seg rundt beina og stoppe blodsirkulasjonen,samme med hamstervatt. 

Da er vi enige da