Småbiting for oppmerksomhet?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Lyngrottene
River avispapir

Småbiting for oppmerksomhet?

Post by Lyngrottene »

Jeg overtok 2 jenter for ca 3 uker siden, og de har sklidd glatt inn hos gjengen. Men når jeg har de ute, så har hun ene en tendens til og utforske rundt og det er det jo ingenting negativt i, Men om jeg sitter litt fremover lent, så biter hun meg i overarmen. Er dette en stygg uvane, eller søker hun oppmerksomhet? Hun biter hardt, men har ikke bitt hull, ikke ennå iallefall. Men om jeg da søker kontakt med henne, så løper hun inn i buret igjen, og søker oversikten før hun kommer ut og gjør det samme om igjen (hvis jeg fortsatt sitter sånn) eller fortsetter og utforske.

Noen ideer?
Hilsen oss og våre 7 snart 9 bartetotter :D - Nå med Oppdatert hjemmeside ♥
R.I.P. englene våre, dere er dypt savnet <3

It's better to have loved and lost... Than never too have loved a rat before!!

iselinfl
Omegarotte

Re: Småbiting for oppmerksomhet?

Post by iselinfl »

Den ene rotta mi oppfører seg slik noenganger selv, går etter tærne mine, hun slutter med engang jeg setter meg ned å leker med dem, så tror dem vil ha meg med på leken når hun gjør det. :P
Nå har ikke jeg så mange tips og ideer siden jeg ikke er så erfaren med rotter enda, men kanskje hun slutter om du sitter med dem og leker litt med dem?

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Når hun kommer slik,(ellers også),tar du henne rolig opp og setter henne på skulderen/nakken din.Kosprat og stryk litt.Hun vil snart forstå at det er du som bestemmer hva som skal skje og at det er hyggelige ting. :thu:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Lyngrottene
River avispapir

Post by Lyngrottene »

iselinfl: Det gjør jeg også, men da vil hu ikke være med se :/

tantepose: Det skal jeg gjøre :D Nytt forsøk idag om hun gjør det samme :)
Hilsen oss og våre 7 snart 9 bartetotter :D - Nå med Oppdatert hjemmeside ♥
R.I.P. englene våre, dere er dypt savnet <3

It's better to have loved and lost... Than never too have loved a rat before!!

oliver;)
Hamstrer mat

Post by oliver;) »

Munti, skal "ta" tærne mine for å få oppmeksomhet. Hvis han er ute av buret, og jeg ikke ser han, eller ikke har snakket til han på en stund, gjør han alle de tingene han ikke har lov til :lol: Men sånn biting for å få oppmerksomhet det får han ikke lov til. Så når han gjør det så blir han avvist, og grunnen til det er at jeg vil ikke gi han oppmerksomhet når han gjør noe galt. Det fungerer fint her, men jeg må gå så langt innimellom at han må gå inn i buret igjen i ti min på time out. :lol: Og etter det er han somregel bare snill :lol:

Vet ikke om dette er noe til hjelp for dg, men et er sånn jeg har valgt å gjøre det, og det fungerer fint her. Men det er ikke sikkert det vil fungere for deg :)
http://sites.google.com/site/ankasinetotter/

Jane, Sarah og Minny
Scott, Leon, Axeman og Vabis Pumkin, Smash <3R.I.P James<3 ,Oliver<3, Pippin<3, Lynet<3, Munti<3,Buzz <3, Nico <3

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Det spørs om hun er ute etter å dominere litt,da er nok mitt tips lurt,trekker du deg vekk vil hun tro hun har "vunnet".Men det kommer an på hvilken oppførsel det gjelder. :)
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Post Reply