koser seg i sofaen !!!
Moderator: Moderatorer
koser seg i sofaen !!!
Må bare fortelle om mine rotters nye frihet , sofaen !
her våger jeg å slippe dem løs, så om kvelden så får de løpe og kose seg. Jeg legger puter slik at det blir tuneller og huler, og de løper rundt og mellom disse :-) inni mellom så tar de turen bort til meg og hilser på.
Det eneste jeg ikke liker er at de vil bak gardinen og opp i vinduskarmen, for da er jeg redd for å miste kontrollen på dem, at de skal klatre videre til andre møbler .. Så jeg jager dem ned, og de smyger seg tilbake , hehe.
Og så er de ikke redd for Linnea, shih tzuen min. Så Linnea er sammen med dem (hun insisterer på å være i sofaen hehe), , og sladrer på hvor de er, hehe.
rart, de er ikke redd !
Så det gjelder for meg å gjøre sofaen spennende, så får de utfolse seg :-)
De er bare såååå søte når de sitter mellom blomsterpottene i vinduskarmen og leker uskyldige .... de får jo ikke være der :rottehode:
her våger jeg å slippe dem løs, så om kvelden så får de løpe og kose seg. Jeg legger puter slik at det blir tuneller og huler, og de løper rundt og mellom disse :-) inni mellom så tar de turen bort til meg og hilser på.
Det eneste jeg ikke liker er at de vil bak gardinen og opp i vinduskarmen, for da er jeg redd for å miste kontrollen på dem, at de skal klatre videre til andre møbler .. Så jeg jager dem ned, og de smyger seg tilbake , hehe.
Og så er de ikke redd for Linnea, shih tzuen min. Så Linnea er sammen med dem (hun insisterer på å være i sofaen hehe), , og sladrer på hvor de er, hehe.
rart, de er ikke redd !
Så det gjelder for meg å gjøre sofaen spennende, så får de utfolse seg :-)
De er bare såååå søte når de sitter mellom blomsterpottene i vinduskarmen og leker uskyldige .... de får jo ikke være der :rottehode:
Hilsen Lisa og matmor.
Hvil i fred Lotta, du forlot denne verden så alt for tidlig
-
- River avispapir
Re: koser seg i sofaen !!!
Sånn var det der jeg bodde før, da sneik de seg opp i vunduskarmen (katten pleide og sitte der), men etter romstering i planter som stod der, så var nok hu mor der og jaget de ned igjen ja 
MEn utrolig morro da og se hvor utspekulerte de er, selvom de vet godt at de ikke har lov.
JEg har F.eks ei jente her som ELSKER og hoppe ned fra møbler og ned på gulvet, men jeg lar de ikke gå der pga kabler.
Hun lurer fælt lenge, titter ned fra alle plasser, for og se om hun tror hun lander mykt, og når hun endelig bestemmer seg for oh satse på og hoppe, så er det gjort. Da blir hun løftet opp igjen til buret, så piler hun avgårde tilbake der hun hoppet ned, uten betenkligheter, så er hun på gulvet igjen. Men heldigvis ei jente som er lett og få tak i, og som bare utforsker

MEn utrolig morro da og se hvor utspekulerte de er, selvom de vet godt at de ikke har lov.
JEg har F.eks ei jente her som ELSKER og hoppe ned fra møbler og ned på gulvet, men jeg lar de ikke gå der pga kabler.
Hun lurer fælt lenge, titter ned fra alle plasser, for og se om hun tror hun lander mykt, og når hun endelig bestemmer seg for oh satse på og hoppe, så er det gjort. Da blir hun løftet opp igjen til buret, så piler hun avgårde tilbake der hun hoppet ned, uten betenkligheter, så er hun på gulvet igjen. Men heldigvis ei jente som er lett og få tak i, og som bare utforsker

Hilsen oss og våre 7 snart 9 bartetotter
- Nå med Oppdatert hjemmeside ♥
R.I.P. englene våre, dere er dypt savnet <3
It's better to have loved and lost... Than never too have loved a rat before!!

Hehe, hvis valget er vinduskarmen eller gulvet, så får de heller vinduskarmen, for gulvet er forbudt område, masse steder å gjemme seg så mor ikke får fatt i dem, og masse kabler som kan tygges over .
Hilsen Lisa og matmor.
-
- River avispapir
Ja, enig, bak kjøleskapet er alltid populært.... Og da må jeg dra frem hele greia, og det er ikke akkurat noen lett jobb alene...
Hilsen oss og våre 7 snart 9 bartetotter
- Nå med Oppdatert hjemmeside ♥

hehe nei! for ikke å snakke om alle de hundre edderkoppene som sikkert bor der
nei , tør ikke !!

Hilsen Lisa og matmor.
Har du ikke et bad der du kan sette opp en kasseby til dem da?Du kan jo plukke den sammen igjen etter luftestunden.De bør ha 2-3 timer ute av buret hver dag syns jeg.Ev. kan du åpne luken på buret når du er hjemme,legg noen esker og tepper på toppen så holder de seg nok der. 

har vurdert badet, men der er det åpning i vegge nå, siden vannet frøs i vinter, må ha hjelp til å tette igjen.
Og så må jeg tette for sluket i dusjen, og bak vaskemaskinen. Men da kunne de vært på badet.
Synes det er koselig å ha dem i sofaen også, for de kommer og hilser på meg, og lotta legger seg gjerne i nakken min :-)
Og så må jeg tette for sluket i dusjen, og bak vaskemaskinen. Men da kunne de vært på badet.
Synes det er koselig å ha dem i sofaen også, for de kommer og hilser på meg, og lotta legger seg gjerne i nakken min :-)
Hilsen Lisa og matmor.
-
- Gammelrotte
Mine løper løse overalt uansett hvor de vil
Men gnaging på møbler og ledninger har faktisk aldri vært et problem
Jeg må ha vært heldig 

A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon
ja jeg vet mange gjør det. Men jeg får litt panikk når jeg ikke vet hvor dyrene mine er. Og rotter er små. Har prøvd med kaniner og marsvin tidligere, men de gjemte seg jo bare på steder jeg ikke fikk tak i de og så ble det sååååå stress med å jage de frem med kosten . men skal se om det går an å lage badet trygt.
og så tisser og bæsjer de over alt, hvis de får huset fritt for seg selv.
og så tisser og bæsjer de over alt, hvis de får huset fritt for seg selv.
Hilsen Lisa og matmor.
Jeg tør heller ikke å slippe henne løs, eller la henne gå fritt uten tilsyn...
men kan uans. ikke skje her i dette hhus, pga vi har en staffe som gjerne kunne tenkt å fille rista lille Carina!!
men kan uans. ikke skje her i dette hhus, pga vi har en staffe som gjerne kunne tenkt å fille rista lille Carina!!

Så restriktive dere er 
Mine to får gå helt fritt, med untakk av inn på soverommet.
Er ganske heldig for de gnager ikke på ledninger eller noe annet farlig. Det eneste er at de fikk en utrolig trang til å gnage på lister, men etter en ukes tid med vannsprut og anti gnagespray så var det ikke et tema lenger.
Er utrolig koselig når de hopper opp i sofaen for kos og oppmerksomhet.
De begynner å nærme seg et år gammle og de begynner å bli gammle nok til å ligge i ro og kose på fanget og i sofaen nå. Det er stas
:D:D

Mine to får gå helt fritt, med untakk av inn på soverommet.
Er ganske heldig for de gnager ikke på ledninger eller noe annet farlig. Det eneste er at de fikk en utrolig trang til å gnage på lister, men etter en ukes tid med vannsprut og anti gnagespray så var det ikke et tema lenger.
Er utrolig koselig når de hopper opp i sofaen for kos og oppmerksomhet.
De begynner å nærme seg et år gammle og de begynner å bli gammle nok til å ligge i ro og kose på fanget og i sofaen nå. Det er stas