Utetid

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

frosk

Post by frosk »

mine går på do i en krok under en av bokhyllene, og i en krok under senga mi, men jeg har lagt en avis der, så det er jo bare å rydde opp. Fin at de er renslige her, for i stua gjør de fra seg kontinuerlig, og tisser på alle som ikke er meg. Keg pleide å ha et hånkle over buret deres om natta, men nå er det så hullete som du store allverden.

Nemesis
Tisser i køyene

Post by Nemesis »

Jeg har håndklær inni buret uten at de blir spist opp...undrer meg...

Masja

Post by Masja »

Rottene mine spiser på alt mulig som er utenfor buret, ledninger, linseetui, sofatrekk... Men det som jeg har lagt inn til de i buret derimot, det vil de ikke gnage på, selvom de kan gnage så mye de orker på det. Merkelig...

De får løpe rundt på sofan hver kveld, og har også tilgang på stuebordet og en bokhylle. Gulvet tør de ikke å gå ned på (og det er jo bra, for der er det altfor mange gjemmesteder og ledninger til at det er trygt). Men så er rottene mine veldig pysete også. Ikke akkurat noen tøffinger.

Fabeline

Post by Fabeline »

Våre rotter får lov til å gå løs to steder. Det ene er senga vår. Vi kaster veldig ofte oppspist sengetøy. :) Det andre er i sofaen vår. Den har de heldigvis ikke begynt å gnage på enda. Heldigvis er rottene våre litt redd for høyder, og tør ikke å hoppe ned på gulvet.

Når det gjelder ledninger har vi et større problem. En gang hadde jeg en rotte som tygde over en printerkabel. Det smalt, og hun ble svart rundt munnen. Men rotta overlevde heldigvis, og dyrlegen fant ikke noe galt. Etter det har vi vært veldig påpasselig med å gjemme alle ledninger.

Nemesis
Tisser i køyene

Re: upraktisk

Post by Nemesis »

Nemesis wrote: Er det forsvarlig å la dem være alene på badet? Lukker de bare inne i buret om natta,
Svarer meg selv her med NEEEEEEEEEEI!!!!!!!!!!!!!

Fredag kveld var Silver borte! Vi endevendte badet og hele leligheten i tilfellet den hadde kommet seg ut, vi holdt på i timesvis og lette med lommelykt på alle sannnsynlige og usannsynlige steder, men Silver var som sunket i jorda...Til slutt måtte vi bare gi opp, og satte ut litt mat i alle rom, for så å lukke alle dører. I det i la oss hørte vi et rabalder på badet, og fant Silver plaskende rundt i do! Stakkaren har vært i rørene (sannsynligvis i luftlommen under cisternen) i timesvis!!!! Han var iskald og livredd og luktet ikke godt! Får vondt i magen av å tenke på hvordan han har hatt det, uten mulighet for å komme seg opp selv. Da vi lette etter han fant vi en del rottebæsj som vi spylte ned i do, vet ikke hvor mange kalddusjer han har fått :( Hadde aldri trodd han skulle komme seg opp på do, men har likevel hatt lokket igjen, men tydeligvis ikke denne gangen... Tør ikke tenke på hvor galt dette kunne ha godt, hvis han hadde ventet litt lenger med å prøve en gang til, etter at vi hadde sovnet...

Lar dette stå til skrekk og advarsel!

P.S. Han må ha jernhelse, for han hverken nyser eller snufser...
Last edited by Nemesis on 31 Oct 2004, 19:03, edited 1 time in total.

Melody
Alfatryne

Post by Melody »

:shock:

Oi... dette måtte være en forferdelig opplevelse for alle involverte!

Vi får håpe han ikke blir syk etter denne episoden, da! :(
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Nemesis
Tisser i køyene

Post by Nemesis »

Gjett om. Hjertet dunka fort hos både store og små... Hvor lang tid tar det før vi kan være trygge på at han ikke blir syk?

Skaubytroll
Alfatryne

Post by Skaubytroll »

oj, for en grusom opplevelse.. og du hadde flaks som fikk igjen rotta di like hel.. huff og huff.
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

Stakkars , for en skummel opplevels :shock: . Det kan ikke ha vært mye hyggelig . Hvordan går det med ham nå ?

Nemesis
Tisser i køyene

Post by Nemesis »

Han er som vanlig nå...synes han sover litt mye, men det er kanskje bare innbildning. Han er ute og spretter en del også. Han er forresten fortsatt nysjerrig på toalettet :shock:

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

kanskje han har fått i seg for mye vann ? Eller spist på dopapier som kanskje er klisteret til rørene? (i doen altså):shock: :(

Nemesis
Tisser i køyene

Post by Nemesis »

Kiara88 wrote:kanskje han har fått i seg for mye vann ? Eller spist på dopapier som kanskje er klisteret til rørene? (i doen altså):shock: :(
Kanskje...ikke godt å si. Han er like travel som vanlig i kveld i hvertfall, har hamstret nøtter oppi skoen min, kvittet seg med div. håndklær han ikke liker å ha i skapet og drukket en kork kattemelk og spist spaghetti, altså: business as usual...så jeg tror ikke det er noe galt med ham.

Topolinis
Stjeler søppel

Post by Topolinis »

Det høres jo ut som om han slapp med skrekken ;) Stakkars liten fyr, plaske rundt i do da... :lol:
Mvh Ida S. Eggen

Locked