Fuzz.

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Locked
Challe

Fuzz.

Post by Challe »

Tænkte på om der egentlig var nogen som avlede Fuzz?
Og hvordan får man selv lavet fuzz, på samme måde som dobbeltrex'er?

Topolinis
Stjeler søppel

Post by Topolinis »

Det er svært få kull med dobbeltrexer her i Norge ;) Og fuzz tror jeg ikke det er noen som har her.. Men jeg kan ta feil.. :oops: Har bare ikke hørt om noen som avler, eller eier en fuzz ennå..
Mvh Ida S. Eggen

Sjobeng
Klatrer på møblene

Post by Sjobeng »

topolinis og jeg har muligvis bærer av fuzz/sphynx men det er langt langt ute, så liten sjans for det. og ærlig talt håper jeg ikke det dukker opp noen i eventuelle kommende kull.
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Nemesis
Tisser i køyene

Post by Nemesis »

Hva er fuzz? Morgans: Hvorfor vil du ikke ha det?

Sjobeng
Klatrer på møblene

Post by Sjobeng »

Nemesis wrote:Hva er fuzz? Morgans: Hvorfor vil du ikke ha det?
fuzz er hårløs...

antar jo du mente "sjobeng" og ikke "morgans", men det var jo da den nermeste og blande med hvertfall :lol: primært så vil jeg ikke ha dem for de regnes for å ha f.eks dårligere imunforsvar enn andre typer, men det er sikkert noen som har mer peiling enn meg som kan fortelle mer.. sett bort fra det så syns jeg ikke de er så fine :shock: men alle må jo få ha sin mening.
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

Jeg synes synd på mange diverse rotte varianter .
Fuzz foreksempel har ikke pels og derfor fryser den sikkert hvis det blir for kaldt og vinteren og da er den mere mottakelig for sykdommer. Hale løse rotter er det også synd på . :wink: :(

Morgan's
Klatrer på møblene

Post by Morgan's »

Sjobeng wrote:antar jo du mente "sjobeng" og ikke "morgans", men det var jo da den nermeste og blande med hvertfall :lol:
:lol: Stemmer det!

Jeg har hatt en døbbelrex (er det fuzz?) som var nesten uten pels. Hun var verdens snilleste og søteste rotte. Bare spør Mette :wink: De fleste syntes hun var ekkel, men hun sjarmerte meg i senk!
Hilsen!
Rose

Sjobeng
Klatrer på møblene

Post by Sjobeng »

Dobbelrex er ikke det samme nei... dobbelrex har to rex gen (ReRe), og de er nesten pelsløse, noen mer enn andre, men stort sett er det litt pels i ansiktet og på bakparten hvertfall, og mange kan oppleve at pelsen "kommer og går".
fuzz har to recessive ukjente hårløs-gener ifølge hawthorne, og sphynx, også kalt "hårløs" eller "nakenrotte" har to andre gener igjen, tror de vanligvis bruker hrhr for "hairless", emn det kan godt være noen andre...
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Morgan's
Klatrer på møblene

Post by Morgan's »

Hun var dobbelrex for pelsen kom og gikk. Ganske artig å se. Spesielt pelsen/masken i ansiktet forandret seg hele veien.

Her sammen med de andre damene på sofaen:
http://groups.msn.com/Fotogalleriet-DTF ... otoID=2218
Hilsen!
Rose

Nemesis
Tisser i køyene

Post by Nemesis »

Sjobeng wrote: antar jo du mente "sjobeng" og ikke "morgans", men det var jo da den nermeste og blande med hvertfall :lol:
Riktig det! Vet ikke hvorfor jeg blandet akurat dere to (?) men det gikk vel litt for fort. Takk for svar ihvertfall :D

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Angående hårløs så har Melody samlet litt info om hvorfor NTF offisielt ikke ønsker å oppfordre til avl på dem:
http://tamrotter.com/forum/viewtopic.php?t=96

Locked