Spiste plante
Moderator: Moderatorer
Spiste plante
Den ene rotten min spiste en plante som jeg verken vet om er giftig eller ikke...!! Er det noe jeg kan gjøre ?
Lilli, Live & Luna<3
Hvil i fred <3 Mia, Remi, Sofie, Vide, Pernille, Emma & Rikke <3
Re: Spiste plante
Hvis du vet hvilken plante det er kan du jo ringe giftinformasjonen.
http://www.helsedirektoratet.no/giftinfo/
http://www.helsedirektoratet.no/giftinfo/
Har to små rottegutter, som bor til pappaen sin 
Pelle Pøbel født i nov/des 08
Speedie Gonzales er født i uke12, 09
RIP Sokrates nov/des.2008 - 04.08.2010

Pelle Pøbel født i nov/des 08
Speedie Gonzales er født i uke12, 09
RIP Sokrates nov/des.2008 - 04.08.2010
Det er litt sent å foreslå førstehjelp flere timer etter at den har spist planten, men til en annen gang: Du kan alltid gi rotta noe å drikke som den setter pris på, i tilfellet den har fått i seg noen som er lokalirriterende. Flytende kull kan gis i sprøyte i munnen.Er det noe jeg kan gjøre ?
Hvis du kjenner navnet på planten er det ikke så vanskelig å finne ut om den er giftig eller ikke. Hvis du bare vet hvordan den ser ut er det mye vanskeligere.
Heldigvis er det veldig få potteplanter som er dødelige på grunn av en jafs eller to. Den vanligste effekten for rottene er nok magesmerter.
Skrev inn her med en gang jeg dro henne vekk fra planten.. Fordi jeg ikke har en anelse av hva jeg skal gjøre om noe slikt skjer! Men det har nå gått bra med henne
Men nå vet jeg det til neste gang og "bank i bordet" for at det ikke hender nå flere ganger...

Lilli, Live & Luna<3
beskriv planten=) kanskje noen her vet hva den heter?
når mine katter spiste på en plante jeg hadde søkte jeg bare "potteplante" i google og så på masse bilder til jeg fant den jeg hadde.=)
når mine katter spiste på en plante jeg hadde søkte jeg bare "potteplante" i google og så på masse bilder til jeg fant den jeg hadde.=)