Kjempetrist historie

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Apollon
Pinky

Kjempetrist historie

Post by Apollon »

For noen år siden hadde jeg 3 hunnrotter sammen i et stort bur på gulvet. Det var selvlagd og var høyt og bredt, som stod i nedre del av et marsvinbur. Jeg hadde også 2 ørkenrotter som sto i et annet bur. Ei natt klarte den éne ørkenrotta på mystisk vis å rømme, komme seg ned fra pulten og ned på gulvet. Da jeg sto opp ventet det meg et forferdelig syn, da ørkenrotta hadde (idiotisk og sørgelig no) kommet seg inn i buret til mine tre tamrotter. Det var ikke mye igjen av ørkenrotta kan du si. Jeg var helt forferdet og ga bort den andre ørkenrotta til ei venninne som hadde andre ørkenrotter den kunne være sammen med.

Grunnen til at jeg forteller dette nå er fordi jeg skal hente meg ørkenrotter på mandag og har fortsatt to tamrotter i hus. Kommer ikke til å ha de forskjellige rotteartene i samme rom engang, selv om de skal være i sikre bur. Noen andre som har opplevd et møte med ørkenrotter og tamrotte før? :sad: :sad:

Stine
Gammelrotte
Kjønn: Kvinne

Re: Kjempetrist historie

Post by Stine »

Rotter er svært teritorielle, så man bør ikke ha de sammen med andre smådyr. Om du søker rundt på forumet finner du nok mange sørgelige historier om rotters "møter" med andre dyr desverre :sadpace:
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Itchigo
Alfatryne

Post by Itchigo »

Om rotter absolut skal møte andre dyrearter må de være ganske mye større, for rotter er rovdyr akkurat som mennesker og rever (altetende) og vil uten tvil angripe både mus, ørkenrotter og fugler.
Aurora

Maxtine
Gnager på ledninger

Post by Maxtine »

Ja, tror Itchigo har et poeng der... :(

Så en utrolig fin video på Youtube ang en rotte og en katt da, og det kan kanskje muntre en opp litt...
http://www.youtube.com/watch?v=7ikm3o5hDks
:)

Håper du har det litt bedre den dag idag.... :love:
Hvil i fred Halvorsen min, Remy-gutten og Ozzy-gutten min...<3

Britthag

Post by Britthag »

Du får ha lykke til med ørkenrottene da! :wink:
At rotter ser på fugler som byttedyr, fant jeg ut ja...

Hadde undulat for 6-7 år siden, og den var ute på fly-tur og landet på rotteburet! PANG! ...og rotta satt i nettingen for å ta den, men takk gud for at fuglen hadde bra reaksjonsevne, så han unslapp uten skader! :sjokkert: Flaks! Da måtte huset sikres før neste flygetur, så han ikke fikk landet på noe rottebur noe mer! :wink: Men over rottene var mye ute, så ble det til at jeg solgte fuglene, for var livredd det skulle skje noe...

Catya
Gnager på ledninger

Post by Catya »

Har alltid lurt på om man kan ha mus i samme bur som rotter, men siden rotter er mye større, er det nok ikke å anbefale....

Britthag

Post by Britthag »

Har hørt at rotter ser på mus som byttedyr også ja.. Så det er nok ikke så lurt nei... :wink:

Post Reply