2. Idag skal jeg begynne med temmingen av mine to små jenter. "tvangskos" ser ut til å være måten dere går for, så jeg tok på meg en stor genser og putta dem begge inne

Moderator: Moderatorer
1: jeg har selv satt in kattegress uten problemer, blir litt gris men de elsker detrattie19 wrote:1. Er det noen av dere som har erfaring med sånn "gnager-gress" så man får kjøpt i dyrebutikken? Har lest på noen engelske sider at slikt gress vil fremme gravingen som ligger naturlig til rotta, og det er visst bra for dem å spise(?). Har kjøpt en slik, men vil ikke sette det inn før jeg har sikra meg at det er trygt for dem.
2. Idag skal jeg begynne med temmingen av mine to små jenter. "tvangskos" ser ut til å være måten dere går for, så jeg tok på meg en stor genser og putta dem begge inneble endel tissing og avføring, men det gikk bra. Gravde i håret mitt, men var litt frika ut. Bærte dem rundt i 5 minutter, så puttet dem inn i buret sammen med masse fersk mat som en slags belønning (bar ikke på snacks da jeg hadde dem på meg). Jeg lurer på, hvor ofte kan jeg gjøre dette? Bør jeg vente til kvelden, da de er naturlig våkne? Hvor lang tid hver dag skal jeg gjøre dette? Dere har erfaring med temming som jeg ikke har med små rotter så :-)
Bruk for all del en form for trøye innerst hvis du har det slik! Allergier blir ofte værre med eksponering over tid. Mellomsten' min gikk fra reaksjon som bare var synlig på blodprøve til store vabler og vannblemmer på 3 /4 år.Har litt problemer med klørne deres også når de klatrer, ser ut som svære myggstikk etterpå
Jeg testet meg hos spesialist med skrapeprøve to ganger uten noe utslag på rotteallergen før jeg fikk rotter første gangen, men ble ganske allergisk bare etter et par måneder. Går på allergimedisiner nå og har det ganske greit, men jeg lurer på hvilke allergener fra rotter de bruker i slike tester - fra hår, spytt eller urin ? Jeg reagerer fortsatt ikke på hår/flass, men rotteklor på huden blir alltid hovent og rødt.Mellomsten' min gikk fra reaksjon som bare var synlig på blodprøve til store vabler og vannblemmer på 3 /4 år.