komme en til rotte i buret med mine andre

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Theis
Pinky

komme en til rotte i buret med mine andre

Post by Theis »

mine rotter berit og ella(to jente rotter) jeg tenkte at vi skulle få en kastret hanrotte går det bra eller :hæ:

Matmor
Gammelrotte

Re: komme en til rotte i buret med mine andre

Post by Matmor »

Det kommer jo litt an på rottene, da :) Hvis jentene er greie burde de ikke lage problemer, men hvis hannen er kastrert på grunn av oppførsel er det ikke sikkert at han synes nye burkamerater er OK uansett kjønn. Jeg har hatt to kastrater som slett ikke tålte jenter (heller), og mange fler som kunne gå sammen med andre rotter etter kastrering.

Theis
Pinky

Post by Theis »

er det noen som må gi bort(kastrerte gutte)rotter?

MissGuardian

Post by MissGuardian »

Du får kanskje lettere svar hvis du spør på kjøp/omplassering? :cheer:

Theis
Pinky

Post by Theis »

jeg har lett over alt :sadpace:

MissGuardian

Post by MissGuardian »

Er vel kanskje ikke så mange som bruker masse penger på å kastrere en hannrotte og så gir den bort etterpå:/

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

Det hender man kan få ferdig kastrerte hanner hos omplasseringsstasjoner, eller fra eiere av hanner hvor kastraten viser seg å være vanskelig å re-introdusere til burkameratene. I det første tilfellet er hannen ofte kastrert ung og det burde gå greit å introdusere den til hunner. Får du tak i en han som er kastrert pga. adferd ville jeg ha vært sikker på at den kunne returneres hvis du er avhengig av at den kan gå sammen med hunnene dine.

Dyrebeskyttelsens sider er ikke oppdatert når det gjelder hvilke dyr de har inne. Du må ringe for å vite om de har hanrotter.

Post Reply