Forkjøla i rotteheimen

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Koi
Pinky

Forkjøla i rotteheimen

Post by Koi »

Så, guttene mine Pentagon og Ziggy har blitt litt forkjøla, mistenker at det er grunnet kjølig leilighet(varmen er er helt teit, prøver å klage og håper det blir bedre) men har fikset dem et flisteppe rundt buret og ga dem litt eple-og kanelte i vannet(hadde ikke mer grønn te). Har dere noen tips til mat og godt som kan være flott mot snufsete rotter? :trett:

Stine
Gammelrotte
Kjønn: Kvinne

Re: Forkjøla i rotteheimen

Post by Stine »

Om det ikke går over i løpet av en par dager, er det lurt å ta seg en tur til en vetrinær.

Ellers skal camille-te være godt for forkjølelse, og mat som er rik på vitamin c som kålrot, rød paprika, rosenkål, grønnkål, brokkoli, kiwi, jordbær og potet :)
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Sett buret høyest mulig,med mye isolerende under.Og mye varmt sengemateriale i buret,og teppe over.
Gi en 1/2 ts.(flat) med nypemarmelade 2gng. dagen.Men blir de ikke bra innen et par dager må de til dyrlegen,
som Stine sier.
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Koi
Pinky

Post by Koi »

Tusen takk for flotte tips og raske svar :)
Heldigvis virker de friske og flotte idag! Rakk jo ikke kjøpe noe, men ga dem som sagt te i vannet pluss litt honning i tillegg til vanlig mat, et varmt teppe på buret og litt opprevet laken inni. Og romkameraten min kom med ekstra varmeovn igår kveld. Ingen snufsing eller nysing idag iallefall, og de løper rundt og driver med ugang som de pleier :roflmao:
Ble nesten bekymret da Pentagon lå rolig i armene mine i nesten ti minutter igår kveld :aww:

Post Reply