Henta de rottene mine på fredag. Var hos Dyrlegen i går fordi jeg syntes de nøs/fnøys så mye :happy:
Jeg fikk medisiner Baytril selv om dyrlegen ikke hørte noe tegn på sykdom. Jeg fikk øyemedesin til Maddox i og med at han holder øyet litt igjen, slik at det var nok irritert.
Hun jeg overtok rottene fra sa at det roet seg når når han kom ut, men jeg syntes md meg selv at det er vondt når jeg har øye katar,
Når det gjelder Baytril, nekter de å ta det. Prøvd kiwi, marsipn, drue..tror de kjenner lukten av medisinen. Uansett så har de ikke villt hatt noe ellers heller, bare tatt noen få mais. Tror ikke de er vant til å få noe, eller så er de bare kresne. :happy:
Mitt spørsmål. Nå har både Maddox og Travis blitt bedre (kuttet ut bunnstrø som innholdt gran,furu og bjørk) Bruker nå bare avis og kattesand.
Er det noe vits i å fortsette med medisiner?, de virker veldig friske ellers og jeg har mest lyst til å bare bli kjent og kose med de.
Litt tungvint forklart :happy:
Dere som har litt erfaring - Hva hadde dere gjort?
Moderator: Moderatorer
Re: Dere som har litt erfaring - Hva hadde dere gjort?
Ut fra mitt synspunkt: Hvis rottene har fått minst én dose antibiotika gir man kuren ut - for å hindre resistens. Hvis de ikke har fått i seg en dose blir det som å gi antibiotika ved ørebetennelser: vanligvis overflødig. Det er selvfølgelig fordi veterinæren ikke fant sykdomstegn, og du sier de er på bedringens veg.
Men øyeinfeksjonen synes jeg du skal behandle. Ikke bare er det plagsomt, men det kan også være smittsomt både til rottas andre øye og til burkamerat.

Men øyeinfeksjonen synes jeg du skal behandle. Ikke bare er det plagsomt, men det kan også være smittsomt både til rottas andre øye og til burkamerat.

Hvor mye baytril skal du gi?
Jeg pleier å dryppe den på en skivebit og så spiser de skivebiten selv. Eventuelt så tar jeg på litt syltetøy.
Jeg pleier å dryppe den på en skivebit og så spiser de skivebiten selv. Eventuelt så tar jeg på litt syltetøy.
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Fortsetter selvfølgelig med øyebehandlingen. :happy:
Jeg har fått Baytril tabletter. De knuse jeg og tok fuktet fingeren og gne den på tenna. Aner ikke hvor mye de fikk i seg. Hvis noe.
Er ikke mye de skal ha ettersom de bare veier 100 g. :happy:
Jeg har fått Baytril tabletter. De knuse jeg og tok fuktet fingeren og gne den på tenna. Aner ikke hvor mye de fikk i seg. Hvis noe.
Er ikke mye de skal ha ettersom de bare veier 100 g. :happy:
Linda
-
- River avispapir
Hva for noe kattesand bruker du forresten? Brukte det på mine første rotter for mange år siden, de var alltid syke.... Tenkte bare på dette med nysingen 

Hilsen oss og våre 7 snart 9 bartetotter
- Nå med Oppdatert hjemmeside ♥
R.I.P. englene våre, dere er dypt savnet <3
It's better to have loved and lost... Than never too have loved a rat before!!

R.I.P. englene våre, dere er dypt savnet <3
It's better to have loved and lost... Than never too have loved a rat before!!
Kattesanden er den billigste fra coop som ikke klumper seg. Begynnte med den i går og da var de allerede bedre. Bruker ikke mye heller, bare litt der de gjør fra seg. :happy:
Linda
kattesand støver. og spesiellt den billige typen, desværre...