Rotten min blir redd av sitt eget speilbilde.....?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Manolo

Rotten min blir redd av sitt eget speilbilde.....?

Post by Manolo »

Han (Marco) var ute i sofan sammen med meg (det sto et sminkespeil på stuebordet, det har to sider en der det viser normal størrelse og en som forstørrer), han lekte og koset seg var ikke stresset eller nervøs. Da jeg ropte på han kom han springende bort til meg, men så fikk han øye på sitt eget speilbilde i speilet og sprang i rakket fart og gjemte seg bak sofaputa. Han var bak sofaputa en stund, men kikket fram fra den for å se seg om. Så listet han seg fram til meg igjen, men så så han speilbildet sitt og sprang inn i buret og gjemte seg.

Han er ellers en rolig kosete og sosial rottegutt.

De andre to rottene mine brydde seg ikke spesielt om speilet, de så og luktet litt på det og gikk videre.

Jeg har aldri vært bort i lignende ting med rotter. Noen andre? Noen andre som vet hva det kommer av........?

lanze

Post by lanze »

hahaha, det der er noe av det søteste jeg har lest.
Huska vi hadde en hund som angrep sitt eget speilbilde..
Det går sikkert over til slutt, og det beviser vel egentlig bare hvor sterk personlighetene dyrene har, og at det varierer hva de er redd for.
Den ene rotta mi er livredd "ritsj" lyden man får når man drar av sånne plastikklokk på tørkafrukt pakker. Spann rundt i vinduskarmen før den datt rett ned på gulvet.. Den ble litt forvirra men det gikk helt bra..

Nemesis
Tisser i køyene

Post by Nemesis »

Morsomt! Mine reagerer overhodet ikke på speil, det er uinteresant. Men de ble livredde en høy pipelyd i en bamse vi hadde. Først løp de å gjemte seg, og og satt musestille under ei hylle i to timer. Rørte ikke på en labb. Da jeg til slutt dytta dem ut, klamra de seg til meg. Jeg satt og klappet dem i over en time, uten at de rørte seg! Ble veldig bekymret for noe sånt hadde aldri skjedd før. De var helt paralysert og rørte seg heller ikke resten av kvelden inne i buret. Etter et par dager var jeg så dum å gi dem bamsen igjen, skulle liksom vise dem at den ikke var farlig. Ingen god idé. Nok en gang ble de fullstendig paralysert, og det tok et par dager før de ble helt normale og sprettene igjen. Needless to say: bamsen gikk i søppla, tvert! Lurer veldig på hva den lyden betyr på rottespråket.

Panther

Post by Panther »

Hehe :lol:
En av de gamle rottene mine Milli gjemte seg bak, nedpå ryggen av genseren min...der jeg ikke fikk tak i ho når hun hørte lyden av rennende vann...Meget rart siden hun likte å bade... :? *savner deg*

Og Desi møtte en dag en hybelkanin under sofaen! Hun blåste seg opp og gikk på tærne sidenlengs mot den... :lol: Jeg tok og blåste litt på den så hybelkaninen beveget seg og hun svatt til kom som en rakett og gjemte seg inni gensern min. :lol: :lol: *savner deg*

Locked