Ang oppførsel på hunnrotte!

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
kriztin

Ang oppførsel på hunnrotte!

Post by kriztin »

Hei dere!
Vi skal omplassere en kjempesøt hunnrotte som vi har døpt Timida, og vi har jo fem hannrotter. Timida er jo i nye omgivelser, og etter vi overførte henne fra sitt eget bur, til det nye (som står ved hannrottene) ble hun helt vill, og klatrer rundt, nekter å stoppe.

1. Jeg har ikke så stor leilighet, må ha de på samme rom, men bør jeg finne et annet sted til henne?
2. Blir det for mye stress for begge kjønn å være så nærme hverandre?
3. Hjelp meg! Jeg søkte, men fant ikke noe spesielt i forumet. Kan noen fortelle meg litt hvis det er noe om hunnrotter jeg må vite? :shock:

Annbritt
Stjeler søppel

Post by Annbritt »

Jeg har hanrotter og hunrotter i samme rum... Og jeg har ingen problemer med det ;) De har vænnet sig til lugten af hinanden :)
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

Rattus Norvegicus

Post by Rattus Norvegicus »

Jeg har også hanner og hunner i samme rum :wink: og burene står kun ca. 60cm fra hinanden... og jeg har ikke nogen problemer med det :D

pigeburet er delt i 2 og i den nederste del har jeg en han gående indtil han skal kastreres i januar eller februar... og han er kun umulig når hunnerne er i brunst :?

Sjobeng
Klatrer på møblene

Post by Sjobeng »

jeg har de i hvert sitt rom, men det er fordi jentenes bur er åpent hele tiden, og jeg helst ikke vil ha uplanlagte små :?
men jeg tror hun vil roe seg fort, det er jo ikke bare at det er hanner, emn at det er nye rotter og nye lukter. bare gi henne litt tid til å venne seg til de nye omgivelsene.
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Locked