Vaske pledd?
Moderator: Moderatorer
Vaske pledd?
Har søkt litt undt på forumet he,r man har desverre ikek funnet noe, så beklager hvis dte finen sinformajson om dette ._.
Men så har deg sega t vi har nå kjøpt noen billige fleecepleed til tottene våres, som vi prøver ut (er morsomt å gange på de ta :nottelling: )!
Men nå trengs de en vask og vi er litt usikker på "hvordan" vi skal vaske det! Og forsovet henge køyer og andre slike ting.. HAr jo lest at man ikke skal bruke shampoo og slikt til rotter, og mener også at jeg har lest et sted at vanlig såpe eller noe også er farlig, men husker ikke hvor..
Er dte i så fall sant, eller er dte bare meg som surrer litt?? :crazy: I så fall, hvilket vaskemiddel kan man bruke å vaske lsiek ting med?? :cheer:
Men så har deg sega t vi har nå kjøpt noen billige fleecepleed til tottene våres, som vi prøver ut (er morsomt å gange på de ta :nottelling: )!
Men nå trengs de en vask og vi er litt usikker på "hvordan" vi skal vaske det! Og forsovet henge køyer og andre slike ting.. HAr jo lest at man ikke skal bruke shampoo og slikt til rotter, og mener også at jeg har lest et sted at vanlig såpe eller noe også er farlig, men husker ikke hvor..
Er dte i så fall sant, eller er dte bare meg som surrer litt?? :crazy: I så fall, hvilket vaskemiddel kan man bruke å vaske lsiek ting med?? :cheer:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.
Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt ♥
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta
Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt ♥
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta
Re: Vaske pledd?
Hvis du bruker et vaskemiddel beregnet på allergikere pleier det å gå fint! Noe uten parfyme. Fleece har ofte vaskeinstruksjon på 30 grader. Det pleier å gå greit å vaske det på 40 også, bare mer nuppete. Det blir ikke særlig pent av å vaskes på 95 grader, hvilket er hvorfor jeg ikke bruker fleece, siden jeg vasker alt på den temperaturen.
Jeg bruker neutral og litt eddik når jeg vasker til rottene :cheer:
Eddik faktisk?! :crazy:
Okei, kjekt å vite hvertfall, tusen takk! :cheer:
Men går det greit å vaske det med bare vann også?? Sånn en sjelden gang :crazy: Sånn hvis enn skulle gå tomt for det eller vi som ikke har noe av det for øyeblikket
Okei, kjekt å vite hvertfall, tusen takk! :cheer:
Men går det greit å vaske det med bare vann også?? Sånn en sjelden gang :crazy: Sånn hvis enn skulle gå tomt for det eller vi som ikke har noe av det for øyeblikket

If you live among wolves, you have to act like a wolf.
-
- Gammelrotte
Tar du eddik direkte i vaskemaskinen da?
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon
Tømmer litt inni der klærne liggertorasrotter wrote:Tar du eddik direkte i vaskemaskinen da?
Jeg pleier å vaske fleecepledd og hengekøyer laget av fleece på 40 grader. Har også vasket på 60 grader noen ganger, går greit det. Blir fleecen ødelagt til slutt kjøper jeg heller ny, enn å ha stinkende fleecepledd inni buret.
-
- Betarotte
Vasker alt av rottetøysaker på 40 grader, da blir det jo som regel litt diverse stoffer på en gang. Gidder liksom ikke å kjøre fler halvfulle vasker. Så setter jeg på et ekstra skylleprogram for å være sikker på å få vekk all lukt og såpe. Er det ekstra grisete og illeluktende, skyller jeg tøyet raskt i en bøtte vann før jeg slenger det i maskinen. Men det med eddiken var lurt, det må jeg prøve. 

-
- Alfatryne
Jeg samler hengekøyer o.l. i igjenknytte brødposer, og da det er nok til en full maskin blir det vasket på 60 eller 90grader. Her er det temmelig blandede stoffer, både fleece og bomull og andre saker... Går så fint atte 

Jeg kjører også 90 på alt.Vaskemaskinen klarer uansett ikke å ruinere mer enn rottene gjør selv. 

-
- Alfatryne
Det er det jeg tenker ogtantepose wrote:Jeg kjører også 90 på alt.Vaskemaskinen klarer uansett ikke å ruinere mer enn rottene gjør selv.

Jeg bruker vanlig såpepulver og også litt skyllemiddel (dette er allergivennlig). Men jeg bruker alltid mindre såpe enn anbefalt på pakken, fordi man trenger ikke å bruke så mye såpe. Bare produsentene, som vil at du skal bruke masse penger på såpe :sarcastic:
Vasker på 40 eller 60. Og er ikke så veldig bekymra for hvordan det blir sendes ut etterpå. Har bare fleecepledd i sofaen til meg selv også for dette får gjennomgå en del.
Eddik er helt genialt og jeg bruker dette også til å tørke over burgitteret
Vasker på 40 eller 60. Og er ikke så veldig bekymra for hvordan det blir sendes ut etterpå. Har bare fleecepledd i sofaen til meg selv også for dette får gjennomgå en del.
Eddik er helt genialt og jeg bruker dette også til å tørke over burgitteret
Lukter det ikke eddik etterpå da? 

Nope. Eddik er et vidundermiddel i heimenNochan wrote:Lukter det ikke eddik etterpå da?