Jeg har en degus ved navn Knut-Datasmurf.. Knut syns det er kjempemorsomt å gå på do over alt... Siden han er en degus må jeg ha bur med sprinkler i bunnen(de gnager på ALT) og jeg vil ikke la han gå rett på sprinklene så jeg har et pledd der nå, men dette lukta etter noen timer.
Jeg hadde planer om å bruke aviser oppå pledde som jeg kan bytte ut hver dag men så sa noen at det var farlig pga. blekket, stemmer det? Det er som sagt ikke en rotter det er snakk om, men tenkte at dette var den beste plassen å spørre :bleh:
Aviser?
Moderator: Moderatorer
Re: Aviser?
Tja, mange bruker avispapir til tamrottene sine, så jeg tror ikke det er veldig skummelt? Bare unngå sidene med store bilder/mye blekk.
Dette er ikke noe jeg vet 100% sikkert altså, bare går ut ifra at det ikke er farlig
PS: Er ikke deguser flokkdyr?
Dette er ikke noe jeg vet 100% sikkert altså, bare går ut ifra at det ikke er farlig

PS: Er ikke deguser flokkdyr?
Takk for svar :cheerful: De er flokkdyr ja, men han var den eneste hannen i kullet og han er for liten til å kastreres enda.. Men leter etter en hunn å sette han sammen med når han er kastrert så om noen leter etter nytt hjem til en degus som ikke er 'orginalfarget' så bare ta kontakt 

Åå, ja men da skjønner jeg!
Lykke til med søken etter ny hunn da!
(Hvorfor kan ikke hunnen være originalfarget forresten?
)

(Hvorfor kan ikke hunnen være originalfarget forresten?

Jeg hater å ikke se forskjell på dyrene :bleh: Har to ørkiser som bor sammen og som jeg ikke ser forskjell på, utrolig plagsomt..
Å haha, er deguser så like hverandre? Så kjedelig, skjønner godt at du vil kunne se forskjell :nottelling:
Han ser heldigvis ikke ut til å mistrives alene da, han får veldig mye oppmerksomhet og buret hans står faktisk i senga mi :giggle: Han oppfører seg for det meste som en gammel hannrotte, han spiser, sover og driter. Og soving foregår selvsagt i genseren min. 
-
- Bygger bol
Etter det jeg vet har blekke i avisene bedert seg mye det er ikke så mange årsiden at det var tungmetaller i avisblekke, men nye regler har gjort at du kan si at det er microskopiske rester i såfall.
Så ja det er trygt med aviser.
Så ja det er trygt med aviser.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui
Finnes det forskjellige farger på deguser? Det visste jeg ikke.. Vi hadde tre stk og så forskjell på dem kun fordi den ene hadde rift i øret og en av de andre oppførte seg annerledes enn de to andre :giggle:
Tina og englehalene :rottehode:
R.I.P Bailey, Oscar, Oliver, Smestad, Felix, Buster og Henry
R.I.P Bailey, Oscar, Oliver, Smestad, Felix, Buster og Henry