Mais, hvor mye?
Moderator: Moderatorer
-
- River avispapir
Mais, hvor mye?
Rottegutten har fått mais i dag, for første gang i livet. Det falt i smak :happy: Spørsmålet er - hvor mye/mange maiskorn kan han få i løpet av en dag?
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."
Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver
Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...
Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver
-
- Alfatryne
Re: Mais, hvor mye?
Mais kan du gi noen ganger, men ikke for ofte siden det inneholder mye proteiner, så iløpet av en dag kan du gi dem litt :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:
[HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART]
http://Www.selgerotter.blogg.no
http://Www.selgerotter.blogg.no
-
- River avispapir
Hvor mye er litt, og hvor ofte er ikke for ofte?Tonje Lenore wrote:Mais kan du gi noen ganger, men ikke for ofte siden det inneholder mye proteiner, så iløpet av en dag kan du gi dem litt :cheerful:
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."
Mais inneholder ikke mye proteiner 
Men det inneholder en del karboydrater, og kan ofte være tilsatt salt/sukker om det er hermetisert. Et par maiskorn om dagen går nok bra, men det bør ikke være noen betydelig del av kostholdet

Men det inneholder en del karboydrater, og kan ofte være tilsatt salt/sukker om det er hermetisert. Et par maiskorn om dagen går nok bra, men det bør ikke være noen betydelig del av kostholdet

Stine
Sjekk ut hjemmesiden:
http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Sjekk ut hjemmesiden:
http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er flere hermetiske maistyper uten tilsatt sukker, det står bakpå i ingredienslisten. Anbefaler alle å sjekke dette når de handler mais, uansett om det er til rotter eller mennesker. Unødvendig sukker er jo ikke akkurat bra for oss heller.
(Dessuten blir jeg irritert av at de absolutt må putte sukker i alt...)
(Dessuten blir jeg irritert av at de absolutt må putte sukker i alt...)
Ettpar ganger i uken,en liten spiseskje hver?Noe sånt. 
Oy da har jeg gitt mine litt for mye mais til tider. Pleier å la de plukke selv av boksen en stund før jeg tar den bort. Men merker at de får forderdelig lukt av avføringen av mais. Har dere merket det eller?
Ja god mat gir god odør. :cheesy: Men hva er vel livet uten?.....maten ja :nottelling:
Oida, hehe da tror jeg våres også får litt for mye noen ganger :nottelling: Pøser bare på med masse mais i skåle, de elsker det, Kiba driver å hamstrer de :aww: Men de får ikke hver dag, 1-2 ganger i uka ca, men har verken sett eller luktet noe skade :nottelling:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.
Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt ♥
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta
Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt ♥
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta