Ute-innhegning??

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Titovn
Sover i do
Kjønn: Kvinne

Ute-innhegning??

Post by Titovn »

Noen tips til hva vi kan bruke som som gjerde, til uteinnhenging, nå som sommeren kommer?? :cheer:

Og noen tips til evt. hvordan bygge dette, hvordan sikre dette osv.? Vi vil ikke eterlate dem uten oppsyns selvfølgelig og kjenne rjeg oss rett, kommer vi nok til å sitte inni innhengingen med de 99% av tiden, hehe :cheer:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Matmor
Gammelrotte

Re: Ute-innhegning??

Post by Matmor »

Det aller, aller enkleste er å bruke toppen av et stort bur! Også kommer det litt an på hvor store rottene er hva slags gitteravstand man kan godta.

Lyngrottene
River avispapir

Post by Lyngrottene »

Jeg så ett klipp på youtube en gang, der hadde de støpt en middles høy ( med tanken på rottisene) murkant, syntes det var meget smart jeg :D Men mann må jo da kunne ha plass til det, og man kan ikke la de være der uten oppsyn, men ett gittertak kunne jo da ha vært en mulighet. Tenker da på rovdyr etc kan fort komme til når du bare MÅ inn og tisse etc :p
Hilsen oss og våre 7 snart 9 bartetotter :D - Nå med Oppdatert hjemmeside ♥
R.I.P. englene våre, dere er dypt savnet <3

It's better to have loved and lost... Than never too have loved a rat before!!

Titovn
Sover i do

Post by Titovn »

Ja, toppen av et bur hadde vært best, så det blir nok enn midlertidig løsning og slikt :cheer:

Hehe, smart med den muren da! Men tror ikke vi har plass til det, også tror jeg ikke mamma hadde blitt så glad om vi begynte å støpe midt i hagen, hehe :nottelling: Det skal helst kunne flyttes liksom, evt. pakkes ned, ett eller annet :bleh:

Men hønsenetting da? Eller blir det kanskje for skarpt?? Hakke helt peil på alle disse netting typene som finnes jeg, så!

Også blir jo de under oppsyn hele tiden, også er vi to stk også som holder øye med dem.. Dessuten er jeg en skikkelig hønemor, så jeg tror ikke jeg heller hadde tatt dem ut alene :cheer:

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Tonje Lenore
Alfatryne

Post by Tonje Lenore »

Jeg laget innheining av hønsenetting, og plasserte det et sted hvor jeg visste var stein under hvis de skulle finne på å grave så kommer de seg ingen steder for da møter de bare på stein :nottelling:

I tillegg brukte jeg hønsenetting over, slik at de ikke skulle klatre ut, slipet ned de skarpe spissene og tok en tøybit over slit at de ikke kom borti det og skulle skjære seg osv, og det funket supert, mine rotter trivdes utrolig masse :cheesy:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:

:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:

http://Www.selgerotter.blogg.no

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

jeg byggde et høyt bur av tre og hønsenetting og hadde hønsenetting i bunnen, da fikk de bakken og gresset men kom seg ikke ut:P
og så kunne jeg flytte på det så de ikke ødela en flekk eller sette det i ly eller etter sola

MissGuardian

Post by MissGuardian »

wollf wrote:jeg byggde et høyt bur av tre og hønsenetting og hadde hønsenetting i bunnen, da fikk de bakken og gresset men kom seg ikke ut:P
og så kunne jeg flytte på det så de ikke ødela en flekk eller sette det i ly eller etter sola
Det har jeg gjort også, bare med en netting med mindre åpninger i.. Fungerer ganske bra..

Titovn
Sover i do

Post by Titovn »

Takk for gode tips! :cheesy:
Ingen som har noen bilder av disse "burene" sine? Hadde vært morsomt å sett :cheer:

rattie19
Sofaspiser

Post by rattie19 »

Drar opp denne igjen, for jeg er også interessert i bilder av deres innhegninger :-) Toppen av et stort bur er jo en god ide, men kanskje mer handy for dere som har 2 eller flere bur hjemme i huset :cheesy:
Thea og Prikken <3

Titovn
Sover i do

Post by Titovn »

Bra! Hadde egentlig glemt denne litt, ehe. Men ja, åpne for flere ideer og bilder, enten deres egne eller rundt onkring på nettet, hvis dere finner noe dere liker :nottelling:

Tonje Lenore
Alfatryne

Post by Tonje Lenore »

Skal se om jeg finner bilder ;)
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:

:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:

http://Www.selgerotter.blogg.no

Post Reply