Pølsa stjal en pølse. Tarmskylling?
Moderator: Moderatorer
Pølsa stjal en pølse. Tarmskylling?
Dyret fikk med seg en bit spekepølse (ca størrelsen til en negl) og tygde det ned. Tydeligvis var en pølsebit verdt skrekken ved å komme ut av hetta mi.
Er det farlig? selvfølgelig får hun ikke mer, men hva skjer nå?
Er det farlig? selvfølgelig får hun ikke mer, men hva skjer nå?
Re: Pølsa stjal en pølse. Tarmskylling?
Mine har fått pølse før uten noen reaksjon i det hele tatt.. Blir vel i verste fall dårlig i magen(korriger meg hvis jeg tar feil)..
Spekepølse? Jøss. Vel, hun elsket det. Akkurat nå tvinger hun munnen min åpen og graver etter rester i tennene. En klar favoritt, altså.
Var vanlig pølse. Jeg er veggis selv, så vet ikke egentlig forskjellen.. Men vil tro resultatet i utgangspunktet er det samme.. i alle fall med såpass små mengder..muimiudo wrote:Spekepølse? Jøss. Vel, hun elsket det. Akkurat nå tvinger hun munnen min åpen og graver etter rester i tennene. En klar favoritt, altså.
Men er nok andre her som kan svare på dette langt bedre enn meg..
Spekepølse er mer fett, mer salt, og mer krydder. Derfor jeg er litt bekymret.
Vil tro hun overlevermuimiudo wrote:Spekepølse er mer fett, mer salt, og mer krydder. Derfor jeg er litt bekymret.
Blir kanskje dårlig i magen(mine er flinke tyver, så blir ikke så fort dårlig), men bør gå bra..
Blir hun veldig dårlig får du ta henne med til dyrlegen.
Regner med at det går bra... Men er jo litt bekymret. Får følge litt nøye med nuh.
Klart det :cheer:muimiudo wrote:Regner med at det går bra... Men er jo litt bekymret. Får følge litt nøye med nuh.
Har en far som er glad i å dele, så mine får smake på mye rart(stort sett ikke så mye usunt da)..
Mine lever enda i beste velgående :nottelling:
ingen fare, men tror du skal søke lenge etter tarmskyll på rotte:P hehe
krydder er ikke farlig på den måten at det tar livet av rotta, men mye salt og krydder over lang tid eller i store mengder er ikke bra. mine har fått i seg både sjokolade, chilli, og spekemat da de har trålet rundt etter noe spennende på kjøkkenet
krydder er ikke farlig på den måten at det tar livet av rotta, men mye salt og krydder over lang tid eller i store mengder er ikke bra. mine har fått i seg både sjokolade, chilli, og spekemat da de har trålet rundt etter noe spennende på kjøkkenet
Nyttig å vite
Spiser ikke så mye krydret mat selv, så det blir nok ikke en tendens, tror jeg..

Spiser ikke så mye krydret mat selv, så det blir nok ikke en tendens, tror jeg..
(Må si jeg måtte le litt av tittelen :giggle: )
Tina og englehalene :rottehode:
R.I.P Bailey, Oscar, Oliver, Smestad, Felix, Buster og Henry
R.I.P Bailey, Oscar, Oliver, Smestad, Felix, Buster og Henry
Scott er ram til å stjele, inkludert pålegget på brødskiva mi :roflmao: det går nok helt fint :cheerful:
http://sites.google.com/site/ankasinetotter/
Jane, Sarah og Minny
Scott, Leon, Axeman og Vabis Pumkin, Smash <3R.I.P James<3 ,Oliver<3, Pippin<3, Lynet<3, Munti<3,Buzz <3, Nico <3
Jane, Sarah og Minny
Scott, Leon, Axeman og Vabis Pumkin, Smash <3R.I.P James<3 ,Oliver<3, Pippin<3, Lynet<3, Munti<3,Buzz <3, Nico <3
-
- Alfatryne
- Kjønn: Kvinne
Mine to kom ut av buret og stjal spekeskina jeg hadde på den ene skiva mi.. Helt vill begge to. smatter og henger på burdøra for å få mer 
Har ikke hatt mine så lenge, bare i 5 dager og mine er mest vant til gnagerblanding. Skal inn til byen i morgen tenkte jeg for å få kjøpt nytt for til dem. De skal vel i utgangspunktet ikke ha vanlig gnagerfor, selv om de synes den er god

Har ikke hatt mine så lenge, bare i 5 dager og mine er mest vant til gnagerblanding. Skal inn til byen i morgen tenkte jeg for å få kjøpt nytt for til dem. De skal vel i utgangspunktet ikke ha vanlig gnagerfor, selv om de synes den er god

Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3
http://www.willywonkasrotter.com
-
- Alfatryne
Jeg vil anbefale RM1 som NTF selger til sine betalende medlemmerWillyWonka wrote: Skal inn til byen i morgen tenkte jeg for å få kjøpt nytt for til dem. De skal vel i utgangspunktet ikke ha vanlig gnagerfor, selv om de synes den er god

-
- Alfatryne
- Kjønn: Kvinne
Jo. vurderer det. 4-500 kr for 12 kg mat er ikke så ille 
Hvor lang tid tar det fra det er betalt, til det er hos meg?

Hvor lang tid tar det fra det er betalt, til det er hos meg?
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3