LEKER I BURET
Moderator: Moderatorer
LEKER I BURET
Jeg lurer på om noen har noen tips om leker i buret. Syns det er gøy at rottene har ting å leke med.(hjemmelagde)? :happy:
-
- Stjeler mat
-
- Alfatryne
Re: LEKER I BURET
Hvis du har en pappeske kan du klippe et par huller til "dører", fyll opp med litt strimlet avis eller tørkepapir
Den bør kastet om et par døgn, for papp og papir stinker ganske fort - men rottene syns ofte det er morro i allefall
Eller du kan ta en dorullhylse, legg en godbit eller to i midten og fyll igjen med avispapir eller tørkepapir på begge siden

Den bør kastet om et par døgn, for papp og papir stinker ganske fort - men rottene syns ofte det er morro i allefall

Eller du kan ta en dorullhylse, legg en godbit eller to i midten og fyll igjen med avispapir eller tørkepapir på begge siden

-
- Alfatryne
Du kan også lage "klatrestige" av doruller, og hos rottene mine falt den veldig i smak!
Det du gjør er at du har 4,8,12 osv doruller, kommer ann på hvor lang du vil ha den.
Husk at det skal settes på to og to sammen!
Finn et eller annet du vil ha som kan festes til dorullene, jeg brukte en bomullstråd, når du har gjort det lager du hull i dorullene og stikker tråden igjennom!
Legg så to doruller oppå hverandre og lag det til et kryss ( som du kan se på bilde) og voila, en home made "klatrestige" :cheesy:
Rottene mine likte den kjempegodt og brukte den hele tia så etter to/tre dager måtte jeg ta den ned for de hadde gnagd i stygger dorullene, men da laget jeg bare ny og det var like stas :nottelling:
Det du gjør er at du har 4,8,12 osv doruller, kommer ann på hvor lang du vil ha den.
Husk at det skal settes på to og to sammen!
Finn et eller annet du vil ha som kan festes til dorullene, jeg brukte en bomullstråd, når du har gjort det lager du hull i dorullene og stikker tråden igjennom!
Legg så to doruller oppå hverandre og lag det til et kryss ( som du kan se på bilde) og voila, en home made "klatrestige" :cheesy:
Rottene mine likte den kjempegodt og brukte den hele tia så etter to/tre dager måtte jeg ta den ned for de hadde gnagd i stygger dorullene, men da laget jeg bare ny og det var like stas :nottelling:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:
[HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART]
http://Www.selgerotter.blogg.no
http://Www.selgerotter.blogg.no
-
- Pinglerotte
stikke et par hull i ett kinderegg og sette noen mais og agurk biter oppi det :cheesy:
mine kan holde på i timer med slikt :party:
mine kan holde på i timer med slikt :party: