Lite bur = tamme rotter?

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Julirottene<3
Stjeler mat

Lite bur = tamme rotter?

Post by Julirottene<3 »

Jeg har to jenterotter some er 5 uker gamle. (Kjøpte dem for tre dager siden). Men de kommer ikke ut i handa mi. Jeg må løfte dem ut av buret. De løper alltid ut av henda mine når jeg holder dem. :sadpace:
Men... hun jeg kjøpte dem av hadde dem (mora m/ fire unger) i et lite hamsterbur. De kom ut i hånda hennes og var så tamme som det bare går ann. Jeg har mine to i et ganske stort hamsterbur (som jeg hadde tenkt å bytte etter noen få dager til et enda større bur).

Så det jeg lurte på da, er om jeg kan ha rottene mine, til de blir mer tamme, i et mindre bur hvor de ikke har så mye å gjøre, så de kanskje kjeder seg og vil komme ut til meg. Så kan jeg eventuelt ha dem i et større bur om natta...

Jeg hvet jo at rotter skal ha et stort bur, men siden de er så små nå, og ikke er helt trygge på meg, at med et mindre bur vil de bli tryggere på meg. Jeg skal jo ha dem så mye uute av buret som jeg kan.

Sorry, hvis dette ble veldig surrete skrevet! :cheesy:
Ble mamma til Elena og Lexi 10. juli! <3

anni

Re: Lite bur = tamme rotter?

Post by anni »

At de løper ut av hendene dine når du holder de skal du ikke bry deg så mye om, jenterotter er aktive og sjelden i ro, dessuten er det bare små unger.
Jeg ville hatt de i et større bur var jeg deg, tam vil de bli uansett så lenge du temmer på de daglig. :cheer:
Last edited by anni on 15 Jul 2011, 20:22, edited 1 time in total.

MissGuardian

Post by MissGuardian »

Jeg har/hadde to gutter som var livredde..
Mine ble mye lettere tam i et stort bur med store dører..
Jeg ville ikke hatt de i et mindre bur.

Linda&Rottene
Pinky

Post by Linda&Rottene »

Jeg vil tro at jo bedre trivselen er og jo tryggere de føler seg i buret, dess mer vil de være nysgjerrige individer som tørr utforske verden på utsiden også.. Jeg VET ikke altså, men vil da tro at det er ca sånn regla går..

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Du koser vel med dem i genseren din maaange timer om dagen? :wink:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Julirottene<3
Stjeler mat

Post by Julirottene<3 »

tantepose wrote:Du koser vel med dem i genseren din maaange timer om dagen? :wink:
Den ene ligger i hetta mi å koser seg, men den andre kryper bak øret mitt og prøver å dra av øreflippen min... :crazy:

Julirottene<3
Stjeler mat

Post by Julirottene<3 »

Jeg stoler så dere på forumet, og skaffer meg et større bur istedet for et mindre.
:kisses:

MissGuardian

Post by MissGuardian »

Julirottene<3 wrote:Jeg stoler så dere på forumet, og skaffer meg et større bur istedet for et mindre.
:kisses:
Hvis du får tak i - se etter et bur som har store dører!
Hvis buret har større dører, så er det lettere å vaske, og det blir mindre truende for dyrene(i alle fall for mine).
Hvis du kjøper i dyrebutikk(jeg foretrekker på nettet) - I alle fall her borte er det som blir betegnet som rottebur alt for lite, og med ørsmå luker..
BAre et lite tips :cheer:

anni

Post by anni »

Lurt å gi de en godbit i ny og ne når de er ute av buret, så vil de fort forbinde deg med noe positivt,
Jeg pleier å gi en maiskorn (hermetiske på boks) de pleier å elske det, gir de bare en om gangen når jeg holder på å temme en ny rotte. :cheer:

Post Reply