Hei!
Koselig at du også skal bli en rotteeier.. Selv er jeg en ferskis i rottehold.. Men føler nå at jeg er en god rotteier
Så svarene dine til spørsmålene dine

(husk, det er mine meninger)
1. Et akvarium passer ikke til et rottebur, det er for det første dårlig sirkulering (som du sa) og alle rotter liker jo å klatre

Å det går jo heller ikke ann og henge opp noe vannflaske og leker til rotter.. Det går jo ann og lage en skål med vann.. Men det blir søl
2. Å ha rotta på rommet går greit. Det har sikkert gått greit og hadd den i samme rom som hunden.. BARE hvis hunden ikke har noen muligheter til å få tak i rottene. Å at hunden din ikke skremmer rotten.. Foreksempel: voffer o.l
3. Rotter trives best med en kompis

Å det beste er å Starte med to.. Hvis du ikke gjør det, å du foreksempel ikke får noen flere rotter, da vil jo rotten din gå alene

Å det er jo ikke koselig.. Også tror jeg også at hvis det tar for lang tid før den får være sammen med andre rotter, kan det bli et problem å sette den sammen med noen andre.. Dette av egne erfaringer

Mas deg til to rotter med det samme
4. Hvis det ikke støver, ser jeg ikke det som et problem.. Men du kan jo alltids fortelle litt om sponet
5. Når rotteunger er 5 uker gamle er de leveringsklare.. Men jeg tror man må se ann hver enkelt individ

Men det beste er jo å få de når de er små.. Da er det jo sikkert lettest og temme de som du har lyst til at de skal bli
6. Det er en bok som heter "Rotter".. Der det meste av rotteholde er skrevet.. Disse får du kjøpt på Zoo butikker.. Men det er sikkert mange her på forumet som vet av mange bøker. Å du har jo alltids Tamrotter
Håper det var brae nok svar.. Å hvis det er noen som føler at jeg er i skauen når det gjelder rotteholde, må du si ifra
Lykke til