Tenkte idag jeg skulle vaske "gamlefar", da han er blitt synligt dårligere med sin egen hygiene.
Trodde den dårlige hygienen hans skyldtes alderdom, da han er eldste rotten jeg til dagsdato har hatt boende hos meg så jeg fikk meg en overraskelse når jeg skulle hjelpe han litt idag...
Det kribblet næmmelig med små dyr i pelsen hans, fatter ikke hvordan det kan ha blitt så alvorlig uten att jeg har sett dette før.
Trolig gikk det meg hus forbi siden han for det meste har holdt seg for seg selv siste månedene...

Ett bilde av problemet...

han er 2.5 år gammel... Tross bortsett fra dette en meget oppegående gutt. aldri vært syk en dag før nå.
Spørsmålet mitt er rett og slett om en evt behandling vil være til mer plage/skade for han når han alt er blitt så gammel.
Jeg har lite lyst og avlive gutten min, men samtidig så vil jeg ikke att han skal lide mer enn nødvendig heller når han har blitt såpass gammel som han er.
Må uansett kjøre en behandling på mine 2 andre gutter, de viser tegn til og være smittet men ikke i samme grad da han her og de 2 andre på bare 6 mnd bor avskilt for det meste da de plaget gamlefar for mye.
Men de går og har gått sammen seinest siste par ukene noen timer i ny og ne når vi holder øye med dem.
Så krysser jeg bare fingrene for att dere kanskje kan gi meg noen vink i riktig rettning når det gjelder han eldste, som sagt har jeg ingen erfaring med så gamle rotter selv desverre, tross han er 4. generasjons rotte som bor hos meg...