Pusteproblemer?

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Chrizzie
Hamstrer mat
Kjønn: Kvinne

Re: Pusteproblemer?

Post by Chrizzie »

Jeg har en rotte som puster akkurat slik nå jeg og, kasnkje ennå litt kraftigere / tyngre. Vet. kunne ikke høre noe feil på hjertet, og heller ikke lunger, men så og hørte hun også at han anstrengte seg for å puste. For sikkerhetsskyld ble han satt på Baytril og smertestillende. Han hadde også et sår på øye, så fikk øyesalve også. Jeg syns ikke han har blitt bedre ennå, og jeg er også over nervøs for helsa hans. Han spiser fortsatt, men han er utrolig slapp og ligger for det meste bare i hjørnet sitt å sover =(
Harvey, Mc Dreamy og Gorm<3
Coel<3

Hvil i fred kjære Prikken,Pepsi,Streken,Chillie,Smoothie,Stian,Gizmo,Joey,Percy,Leon,Kippe,Tahiti,Snipp,Sid,Mojo,Pomelo,Bruce,Luke,Harmony,Faith,Lexus,Lucia,Chianti,Wasabi,Muskat,Timmie og LouLouWho<3

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

Hvis en rotte ikke er blitt bedre etter to-tre fulle dager på antibiotikakur lønner det seg å kontakte veterinær. Der medisinene hjelper pleier det ikke å ta så lang tid før de virker ved luftveisinfeksjon.

Chrizzie
Hamstrer mat
Kjønn: Kvinne

Post by Chrizzie »

Samboeren min var på ktr. med Chilli i dag da pusten ikke var noe bedre og han var like slapp og anstrengt. Han ble avlivet da vet. sa han hadde hjertesvikt og tilstanden hans var såpass dårlig at hun ikke ville prøve med vanndrivende ='(
Harvey, Mc Dreamy og Gorm<3
Coel<3

Hvil i fred kjære Prikken,Pepsi,Streken,Chillie,Smoothie,Stian,Gizmo,Joey,Percy,Leon,Kippe,Tahiti,Snipp,Sid,Mojo,Pomelo,Bruce,Luke,Harmony,Faith,Lexus,Lucia,Chianti,Wasabi,Muskat,Timmie og LouLouWho<3

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

:sad: Det var leit, men sikkert godt at rotta fikk slippe da.

Tonje Lenore
Alfatryne

Post by Tonje Lenore »

Uff, kondolerer så masse :trist:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:

:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:

http://Www.selgerotter.blogg.no

Eirorinon
Klatrer på møblene

Post by Eirorinon »

Hun har fremdeles sånn greie at pelsen på bakdelen av kroppen nærmest "dirrer". Kjenner det også veldig godt nå, siden det meste av muskler og sånt er borte i bakbeina (hun mistet mye av styrken i bakbeina over natta for kanskje et par mnd siden). Dermed er hun veldig tynn i forhold til det hun har vært tidligere. Men jeg klarer ikke å kjenne at den dirringa går i takt med hjertet, så hva kan det da være? Vanskelig å kjenne ordentlig, så det KAN JO være hjerteslagene som vises så godt, men jeg bare lurer på hva annet det egentlig kan være. Hun har blitt lyttet på veldig mange ganger før, og hun høres i all hovedsak fin ut på lunger og i hjerterytmen. Men som jeg nevnte tidligere tok jeg kontakt med veterinær for en god stund tilbake, og da mente han at det kunne være hjerteslagene som vistes såpass godt pga forstørret hjerte. Kan den dirringa skyldes det? Har også lagt merke til, et par ganger bare, at foten/føttene hennes har dirret litt når hun har liggi i ro. Husker ikke om hun sov eller ikke. =| Men følger med henne, og forsøker å se på beina hennes innimellom.

Post Reply