Er det galt eller ikke?

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Lillelunde
Sover i do

Re: Er det galt eller ikke?

Post by Lillelunde »

Ikke ta hånden bort når han biter, la han bite, når han slipper knipser du han lett på nesen, ikke hardt! Det har jeg gjort på alle som har bitt meg og de tør ikke bite meg igjen, du kan også lage pipelyd når han biter! Når du skal ta hånden bort til han, ikke ta hånden ovenfra,men mot han.. Ikke la to bitt skremme deg! Hadde ei rotte som beit meg flerne ganger til dagen, har masse arr på hendene mine, men lot ikke det stoppe meg. Prøv og løft han ved å ta hånden under magen, det gikk best med de skvettne rottene jeg har hatt. Ikke vær redd han når du tar hånden mot han iallefall, det kjenner han på seg!
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

Sunnivabjorkvik
Pinky

Post by Sunnivabjorkvik »

Okei. Jeg skal vise foreldrene mine den videoen og jeg får muligens hjem enda en rotte til helgen om jeg får lov eller ikke. Synes det er ganske så synd på han når han er alene hele tiden..
Han har også flyttet inn på rommet mitt nå og bruker aviser til bunnlag midlertidlig. Håper bare på å få sove i natt da :cheerful:

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

:cheer:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

utmeldt

Post by utmeldt »

Sunnivabjorkvik wrote:Okei. Jeg skal vise foreldrene mine den videoen og jeg får muligens hjem enda en rotte til helgen om jeg får lov eller ikke. Synes det er ganske så synd på han når han er alene hele tiden..
Han har også flyttet inn på rommet mitt nå og bruker aviser til bunnlag midlertidlig. Håper bare på å få sove i natt da :cheerful:

Om du ikke får ha to rotter så synes jeg du skal omplassere ham, for det er utrolig viktig at rotter får noen å dele livet med!

er ikke for å være slem jeg sier dette altså, men det er faktisk bare slik det er. kan man ikke gi dyra det de fortjener burde man ikke ha dem :cheer:

Sunnivabjorkvik
Pinky

Da kommer det enda en rottegutt til helgen! Jeg viste pappa bare hva jeg hadde fått til svar her inne, så sa han at det var galt å la den bo alene. Da blir det en kompis på han :cheesy:

Niana
Alfatryne
Kjønn: Kvinne

Post by Niana »

Sunnivabjorkvik wrote:Da kommer det enda en rottegutt til helgen! Jeg viste pappa bare hva jeg hadde fått til svar her inne, så sa han at det var galt å la den bo alene. Da blir det en kompis på han :cheesy:
Så flott :D
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

utmeldt

Post by utmeldt »

Sunnivabjorkvik wrote:Da kommer det enda en rottegutt til helgen! Jeg viste pappa bare hva jeg hadde fått til svar her inne, så sa han at det var galt å la den bo alene. Da blir det en kompis på han :cheesy:

åååh så bra! gratulerer! :grin: :cheer:

sanca
River avispapir
Kjønn: Kvinne

Post by sanca »

Utrolig bra! :cheeeers:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

:cheeeers:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

torasrotter
Gammelrotte

Post by torasrotter »

:kisses:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

dole88
Pinky

Post by dole88 »

Stilig, gratulerer. :) :grin:

Sunnivabjorkvik
Pinky

Da har jeg ikke rotta lengre.. den var rett og slett helt psyko i hodet. Fikk betennelse i fingeren etter ett bitt, og det var dråpen.
R.i.p :sorry:

Marit Fosen
River avispapir

Post by Marit Fosen »

Sunnivabjorkvik wrote:Da har jeg ikke rotta lengre.. den var rett og slett helt psyko i hodet. Fikk betennelse i fingeren etter ett bitt, og det var dråpen.
Hvem av dem?
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

huff da.. ikke bra.. var den ung? gikk de bra sammen?
det beste er nok å skaffe en liten fra oppdretter, rotter fra butikk bruker å være livredde, husk at ingen dyr er onskapsfulle. den var nok bare veldig veldig redd

Larm
Gammelrotte

Post by Larm »

Sunnivabjorkvik wrote:Da har jeg ikke rotta lengre.. den var rett og slett helt psyko i hodet. Fikk betennelse i fingeren etter ett bitt, og det var dråpen.
De fleste dyr kan bli veldig tamme med litt innsats men det krever en del fra eieren.
Personlig gjør det meg svært vondt å høre at et dyr avlives så fort, spesielt når det har bodd hos en person som ikke er rottevant :trist:
Oddsen for at rotten kunne blitt en god og snill koseklump hos rette eier er absolutt stor. :cheer: Jeg har selv overtatt en rotte som var "mannevondt" og som bet alt og alle.
Han ble en god og kjerlig kosegutt, men det krevde mye innsats av oss. Hans navn var rottegutten :kisses:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply