Er det galt eller ikke?

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Marit Fosen
River avispapir

Re: Er det galt eller ikke?

Post by Marit Fosen »

Var det den du hadde fra før som ble avlivet? Du skrev sist søndag at det skulle komme en gutt til helgen, og det er denne helgen. Hvis det var den nye, fikk ikke den noen sjanser :sadpace:
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

utmeldt

Post by utmeldt »

Larm wrote:
Sunnivabjorkvik wrote:Da har jeg ikke rotta lengre.. den var rett og slett helt psyko i hodet. Fikk betennelse i fingeren etter ett bitt, og det var dråpen.
R.i.p :sorry:
De fleste dyr kan bli veldig tamme med litt innsats men det krever en del fra eieren.
Personlig gjør det meg svært vondt å høre at et dyr avlives så fort, spesielt når det har bodd hos en person som ikke er rottevant :trist:
Oddsen for at rotten kunne blitt en god og snill koseklump hos rette eier er absolutt stor. :cheer: Jeg har selv overtatt en rotte som var "mannevondt" og som bet alt og alle.
Han ble en god og kjerlig kosegutt, men det krevde mye innsats av oss. Hans navn var rottegutten :kisses:
Må si meg enig med Larm her, Darwin min var også som du så fælt kaller det "psyko i hode" :trett:
men vi ga han den tiden han trengte, lot hormonene roe seg i koppen hans og dermed ble han en kjempedeilig rotte når han ble voksen! Kjælen og kjempeglad i å sleike youghurt av fingeren! Men det tok lang tid, flere mnd brukte vi. men det var absolutt verdt det!!! :cheer:

Nå kan man jo ikke gjøre noe med det utrolig hastige og (ynskyld at jeg sier det) dumme valget du har gjort men neste gang, prøv å spørre her inne om ikke noen kan ta rotta inn til seg, vi er mange som gjerne gir de litt vanskelige rottene et trygt og godt hjem fylt av tolmodighet og kjærlighet, meg inkludert! :wink:
wollf wrote: husk at ingen dyr er onskapsfulle. den var nok bare veldig veldig redd
Dette som wollf sier er også utrolig viktig å huske på! Ingen dyr har annlegg til å være onde, det er bare mennesker som er i besittelse av den utrolig dårlige egenskapen!

Husk å gi den gjenværende rotta en ny kompis nå da, slik at den ikke lider alene og ensom stakkars :sadpace:

Sunnivabjorkvik
Pinky

Post by Sunnivabjorkvik »

Var den jeg hadde fra før ja. Jeg fikk høre i ettertid at det var dårlige linjer på han og moren er helt psyko. Hun angriper gitteret i buret når hun ser mennesker bare.. De jeg fikk den av, sa at det var best å avlive den da den var fra dårlige linjer.
Jeg ønsker desverre ikke å ha et dyr i hus som oppfører seg slikt. Var til dyrlegen og fikk avlivet han for et par dager siden her..
Blir nok ikke rotter fler gang i huset her nå. :trett:

Niana
Alfatryne
Kjønn: Kvinne

Post by Niana »

Uff, dette hørtes ikke ut som noen morsom situasjon for hverken deg eller rotta. Synd at han måtte avlives. Det må jo gjøres med enkelte rotter, men etter hva du har skrevet i de første innleggene så virket han som en rotte du var glad i og koste mye med selv om han måtte stå ute. Virker rart på meg at han plutselig ble "psyko" og måtte avlives så brått.
Kanskje like greit å holde seg til dyr man kan mer om eller er mer interessert i, som f.eks kaninene du skrev om :)
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Sunnivabjorkvik
Pinky

Post by Sunnivabjorkvik »

Sant nok.. Jeg fikk høre i ettertid av de jeg kjøpte den av at rottene de hadde ikke var "gode i hodet." Synes uansett de
burde sagt det før jeg da, så dette kunne vært unngått. :suspicious:

Post Reply