Pipekonsert
Moderator: Moderatorer
Pipekonsert
Jeg har to jenter på litt over ett år, Kompen og miniHope. Første 10 månedene bodde de sammen med gammelrotta som døde 3 år gammel. De har levd i fred og harmoni, men i går startet miniHope å styre noe voldsomt med ommøblering i buret, og i dag våknet jeg til pipekonsert. Alle fysiske tilnærmelser av meg eller Kompen fører til intens piping, biting og generell motvillighet, med mindre jeg har mat.. da spiser hun, men ingen kos. Hun har ingen porfyren, pelsen er fin og blank, hun er ikke hverken mager eller tykk, og har hatt stabil vekt på rundt 420 gram. Hun spiser fortsatt vanlig, og kommer ut av buret når det står åpent, men det er altså umulig å komme tett på henne uten at hun pipe, hun løper også tilbake til buret når hun har undersøkt at det ikke er mer mat. Det verste er at Kompen heller ikke får komme inn i buret, for da er det slåssing og piping. Hva er det som skjer? Hun kan ikke være gravid, for det er ingen gutter i mils omkrets, men tilsynelatende er hun ekstremt territoriell og bygger rede... Hva skjer? :redd:
Re: Pipekonsert
Jeg tenkte først overgangs alderen. Gravid er hun nok ikke. Men hun kan være innbilt gravid
Er det noe jeg kan gjøre for at hun skal komme seg gjennom det uten å bite hodet av Kompen? Skal jeg dele dem i to bur? Eventuelt, hvor lenge?
har hun bitt? altså laget sår eller bare bøller hun?
Ingen tegn til bitt på Kompen nei, men hun beit meg ganske godt, og det gjør hun aldri vanligvis.
tror ikke burkamerat er den det vil gå utover da. men de kan bli sure kjærringer pga hormoner. opplevd det selv. litt som gammle hopper blir kallt merr. gi henne litt tid nå, kan være at det kom pga løpetid og at det var et engangstilfelle
Du har nok helt rett.. Vi snakker om en veldig hissig pms rotte, for etter en lang dag med hissig piping og knuffing er det vanlig løpetid-adferd. Har aldri opplevd maken!
Uansett, takk for svar :jepp:
Uansett, takk for svar :jepp: