Små røde merker i ansiktet og halsen
Moderator: Moderatorer
Re: Små røde merker i ansiktet og halsen
jeg har brukt det en del, er billigere. men ikke like effektivt på alt.
Ok, så det er ikke giftig slik som Advocate til hund?
Hvil i fred Halvorsen min, Remy-gutten og Ozzy-gutten min...<3
Er det farlig for han med en bitteliten bit av Hemofer (jernpille) som jeg kunne blandet inn i maten hans? Eller burde jeg isåfall bare gi han leverpostei og andre matprodukter med jern?
Det er vel blodmangel som er ute å går antar jeg, så....
Det er vel blodmangel som er ute å går antar jeg, så....
er det giftig på hund? jeg har brukt det på rotter uten problemer men ikke altid like effektivt
i maten????
det skal vel dryppen i nakken?
i maten????
det skal vel dryppen i nakken?
Nei, nei, nei...
Advocate TIL hund var visst giftig for rotter leste jeg, mens Advocate til katt brukt på rotter var noe annet..
Og jeg lurte på en bitteliten bit av jernpille, siden han var så slapp, ikke lusedråpene!

Advocate TIL hund var visst giftig for rotter leste jeg, mens Advocate til katt brukt på rotter var noe annet..
Og jeg lurte på en bitteliten bit av jernpille, siden han var så slapp, ikke lusedråpene!
hehehe...ok:P
jeg har brukt til hund på rotte før, var lengesiden da jeg startet med rotter.
men beste er nok å lese på helsekartoteket, spørre matmor eller lese på siden hennes ang lus og behandling
jeg har brukt til hund på rotte før, var lengesiden da jeg startet med rotter.
men beste er nok å lese på helsekartoteket, spørre matmor eller lese på siden hennes ang lus og behandling
Hvor gammel er Ozzy? Advocate gjør nok jobben med å bli kvitt lusene. Lusene dør i løpet av et døgn så det er nok ikke mye levende på ham nå.
Men med tanke på hvor grusomt hardt angrepet han er kan slappheten hans være et symptom av blodmangel. Gi ham leverpostei. Jernpille er nok ikke å anbefale. Rotter pleier å være glad i leverpostei. Gi ham evnt litt barnegrøt også.
Viktig å behandle alle rottene dine,ikke bare Ozzy.
Men med tanke på hvor grusomt hardt angrepet han er kan slappheten hans være et symptom av blodmangel. Gi ham leverpostei. Jernpille er nok ikke å anbefale. Rotter pleier å være glad i leverpostei. Gi ham evnt litt barnegrøt også.
Viktig å behandle alle rottene dine,ikke bare Ozzy.
Ha en deilig dag med mange bartenuss.
Jeg får gi dette en oppdatering.... Ting har vært for mørkt og tungt i det siste til at jeg har klart det...
Lusene ble borte.
Men Ozzy ble ikke bedre... Fortsatt like slapp. Vi hastet av gårde til dyrlege, fikk høre han hadde ørebetennelse. Han fikk sprøyte og smertestillende. Ørebetennelsen forsvant. Ozzy var fortsatt slapp. Vi dro tilbake igjen, hun sjekket han. Han hadde lungebetennelse, øyeinfeksjon og infeksjon i halen... Masse nye behandlinger, klipping og filing av tenner fordi han ikke lenger klarte spise fast føde.
Jeg var med han hver dag flere ganger daglig... Koste med han, matet han, fikk i han masse vann.
Så en kveld, natt til 5 juni tok jeg han ut og så at han var mye, mye slappere enn vanlig... Jeg ropte på kjæresten min. Han kom inn, så på han, så la vi Ozzy ned på et stort mykt teppe.
Ozzy overlevde ikke natten. Han sovnet inn i armene mine med kjæresten min, Halvorsen og Remy rundt han......
Han ble 2 år og fire måneder...
Da vi dro til dyrlege med de andre rottene igjen dagen etter forklarte vi dyrlegen hva som hadde skjedd og trekkene han hadde vist. Lammelse i bakbein osv.... Kom fram til at det hadde vært blodforgiftning...
Jeg trodde han ville overleve...
Hvil i fred lille Ozzy-gutten min......

Jeg savner deg så helt forferdelig......

Lusene ble borte.
Men Ozzy ble ikke bedre... Fortsatt like slapp. Vi hastet av gårde til dyrlege, fikk høre han hadde ørebetennelse. Han fikk sprøyte og smertestillende. Ørebetennelsen forsvant. Ozzy var fortsatt slapp. Vi dro tilbake igjen, hun sjekket han. Han hadde lungebetennelse, øyeinfeksjon og infeksjon i halen... Masse nye behandlinger, klipping og filing av tenner fordi han ikke lenger klarte spise fast føde.
Jeg var med han hver dag flere ganger daglig... Koste med han, matet han, fikk i han masse vann.
Så en kveld, natt til 5 juni tok jeg han ut og så at han var mye, mye slappere enn vanlig... Jeg ropte på kjæresten min. Han kom inn, så på han, så la vi Ozzy ned på et stort mykt teppe.
Ozzy overlevde ikke natten. Han sovnet inn i armene mine med kjæresten min, Halvorsen og Remy rundt han......
Han ble 2 år og fire måneder...
Da vi dro til dyrlege med de andre rottene igjen dagen etter forklarte vi dyrlegen hva som hadde skjedd og trekkene han hadde vist. Lammelse i bakbein osv.... Kom fram til at det hadde vært blodforgiftning...
Jeg trodde han ville overleve...
Hvil i fred lille Ozzy-gutten min......

Jeg savner deg så helt forferdelig......

Uff, så leit :sorry: Kondolerer så masse.
Må ha vært en veldig tung tid med så mye galt på en gang, men du gjorde i hvert fall alt du kunne for han *trøste på*
Må ha vært en veldig tung tid med så mye galt på en gang, men du gjorde i hvert fall alt du kunne for han *trøste på*
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek
R.I.P Guttene mine
R.I.P Guttene mine