Jeg finner ikke så mye informasjon om hva det kan bety når en rotte på en måte vrenger ørene bakover. Jeg vet jo at ørene deres beveger seg hvis de hører spennende lyder og lignende, men her er det snakk om en rotte som har ørene litt "bakover" mens hun ligger og slapper av - uten at det er noen uvanlig lyd i rommet. Hun har også hatt mye bustepels den siste tiden, noe jeg regner med skyldes den dominante rotta mi. Jeg har nemlig en rotte som er veldig dominant, og som jeg ikke lenger har sammen med mine to andre rotter. I ca en mnd prøvde jeg vel å få de til å gå overens en eller flere ganger hver eneste dag, uten hell. Nå forsøker jeg ikke så ofte lenger, fordi jeg har merket at de andre rottene blir veldig preget. Det er tydelig at de er redd henne (piper nesten uten at de er borti hverandre), og jeg tror det også er derfor at særlig den ene rotta mi (hun "med ørene") ofte har ståpels nå. Den andre "snille rotta" har også en del ståpels, men ikke så hyppig. Alle sover i samme bur, men det er "delt i to" slik at de ikke kan være sammen. Jeg lurer på, kan dette med ørene skyldes at hun er redd og kanskje ikke klarer å slappe av når hun ligger og forsøker å gjøre det? At hun ligger og "lytter" etter den "slemme" rotta? Eventuelt, hva annet kan dette skyldes?
For alt jeg vet kan det være at jeg bare har blitt mer obs på denne rotta nå, siden hun har så mye ståpels (det er forresten ikke lenge siden jeg var til veterinær og fikk beskjed om at alle er friske), og at jeg bare innbiller meg dette med ørene. Kanskje har hun alltid vært sånn. Men jeg vil høre med dere for sikkerhets skyld