Hunnrotta:
Navn: Kalles foreløpig bare Mamsen
Variant fenotype: Black, muligens Berkshire, har ikke tittet så nøye etter, for å være helt ærlig, har vært opptatt av å sjekke andre ting

Variant genotype: Vet ikke
Fødselsdato : Vet ikke
Eier: Lene Steiro
Opprinnelse: Omplassert
Er rotten importert? Nei
Hvor lenge rotta har vært hos eier: I skrivende stund, drøyt 2 døgn
Sykdom: Vet ikke
Vekt ved parring: Vet ikke
Temperament: Har vært veldig tolerant overfor meg og latt meg klappe henne, selv om hun knapt kjenner meg. Og jeg kjenner henne da følgelig like dårlig.
Stamtavle: Nei
Tidligere kull: Vet ikke
Avvik fra NTF's avlsveiledning: Ja, mye, i tillegg er hun for lett
Karantenespørsmål:
Sist kontakt med nye eller andres rotter: Vet ikke, men ikke etter at hun kom til oss
Sist behandlet med lus/midd midler og hvilke: Vet ikke
Er det inntaks- og besøksstopp for andre rotter i samme hus som rottemoren under parring, graviditet og fram til salg av ungene? Vi vil ikke ta inn nye rotter før det, nei
Pris: gratis til gode og kjente hjem, ellers 150,- for en, 200,- for to.
Annet: Som sagt, disse ungene skal IKKE avles videre på. Selges kun to og to, med mindre til kommer til noen som har noen den kan bo sammen med.
Hannrotta:
Vi vet INGENTING om faren til dette kullet, annet enn at han kan være i slekt med mor.
Forventinger til
Farge: Vet ikke
Tegning: Vet ikke
Ører: Vet ikke
pels: Vet ikke
Annet:
Begrunnelse for parring: Uhell og dårlig boforhold
Når kullet er født skal dette skjemaet fylles ut:
Født dato: 08.07.12
Antall: 13
Dødfødte: 1
Antall levende etter 3 uker (avvenning):
Antall hunner: Jeg tror 5
Antall hanner: Jeg tror 7
Varianter: Vet ikke ennå
Eventuelle helseproblemer/misdannelser hos ungene og foreldre: Litt småsår etter at mor var litt røff, men det meste har fått skorper/har grodd nå.
Interesserte kan sende meg PM her, eller ringe/send SMS til 97 18 22 50
Leveringsklare fra uke 33 (13. aug.). Vi er fleksible, for et godt hjem venter de gjerne litt lenger hos oss dersom det passer dårlig.
Har du plass, så forbarm deg gjerne over disse små stakkarene, som ikke har fått den beste starten på sitt liv! På den måten kan du også hjelpe oss til å kunne hjelpe flere eldre rotter senere, som vanligvis er vår prioritet

Takk for oppmerksomheten!