Hvor mange rotter har du og hva heter de ???

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Topolinis
Stjeler søppel

Post by Topolinis »

Påss wrote:Jeg har tre gutter og det er som følger :
Tassen - ca 5 mnd. Butikk-kjøpt. Black eubk
Prikken - ca 3 mnd. Butikk-kjøpt. Agouti hooded mm
Soldier - 4/1-05. Ruby eyed black deluted husky 8) Fra Topolinis. Korriger gjerne om det var feil, Ida :)

:P Han er faktisk Red-eyed-mink-diluted Black Cap Striped Husky hvis jeg skal være meget nøye på det. Men Ruby eyed Black går også, og er enklere å huske på ;)
Mvh Ida S. Eggen

Påss

Post by Påss »

Oii... he he :oops:

Topolinis
Stjeler søppel

Post by Topolinis »

Er vel på tide med en oppdatering på mine rotter:

Jentene:

Israt: Silver Fawn Self db, mor til Topolinis 7. kull. Mild og god, snill mot alle.

Anya: Black Ambk(variberk), pensjonist fra Melody's oppdrett, sjefen i buret. Veldig avslappet til mennesker og alt som skjer.

Tiril: Agouti Eubk, nydelig og snill jente, full av sprett og en skikkelig pøbel.

Ronja: Mink Banded db, søsteren til Birk. Hadde litt problemer med henne i starten, og hun bodde derfor hos en annen rotteeier, men hun kom hjem igjen, av forskjellige grunner, da med 8 små påheng. Mor til mitt 6.kull

Trille: Silver Fawn eller Fawn Eubk Dumbo(diluted, veldig lys) Mild og god, nysgjerrig på det som skjer og har krutt i rompa. :)

Thina: Blue Agouti Self Dumbo, rolig, mild og god, da hun kom var hun bare hopp og sprett, men hun har roet seg veldig. Er anonym i flokken, og krangler aldri med de andre jentene.

Guttene:

Molle: Black Eubk Dumbo, barnebarn av Topolinis Wyopla, oldebarn til min kjære Nelly. Han er like mild og god som hun var. :)

Tiger: Mock Mink Self Dumbo, mild og god, tror fremdeles han er en bitteliten baby. :D

Delior: Silver Blue Self, fra Nederlandsk oppdretter, dessverre alt for dominant til at han kan brukes i avl. Men han var veldig snill og god i begynnelsen..

Milos: Min herlige Pink Eyed White bamse fra Melody's, størst av guttene mine, langt over 600 gram nå :D Snill og god, veldig beskjeden, lat og glad i mat. Sover han ikke så spiser han, og omvendt. :P

Birk: Pearl Irish/Eubk mm (mulig dumbobærer da hans søster Ronja er det). Snill, mild og god, eeeelsker rottebabyer, og skal ligge unders i haugen av guttene :D

Sigurd: Agouti Eubk, nydelig gutt. Nydelig hode, han er et perfekt eksemplar av tamrotten :D *skryte*

Tobben: Agouti Eubk, fra mitt 7. kull, nydelig, søt og snill gutt. Veldig forsiktig, men full av opp og sprett .(ennå) ;)

Twan Black Eubk db, nydelig gutt. Han er så mild og god, og jeg kan sette han sammen med hvilken som helst annen hann uten problemer fra Twans side..

Civo: Black Hooded db, min eneste hooded nå, merkelig nok.. Mild, forsiktig og snill, likte ikke håndeting da han kom hit, men er ok på det i dag, så lenge føttene ikke henger i løse luften. Pappan til mitt 7. kull :D
Mvh Ida S. Eggen

Mille

Post by Mille »

jeg har 2 stykk jenter fra topolinis jeg da..:D

Lizzie og Tåke.. de er nå ca 8 og 7 uker.. de er ville etter å klatre overallt..

Topolinis Tåke Agouti Eubk, med en avlang "stjerne" på magen, hvite hansker/strømper. hvit haletupp. Tåke har "mark i rumpa", og klatremus Hun er nysgjerrig, uredd og kontaktsøkende. Og hun kysser...
(stjele fra Topolinis)

Topolinis Dizzy Miss Lizzie Dis-Beige Banded Husky mm.. Prøvesmaker på alt..Hun er bestemt, og kos elsker hun, elsker å ligge inne i genseren min,og å sove i genseren.. er velgig nysgjerrig og elsker å sove..

Elsol
Bygger bol

Post by Elsol »

Mine jenter:
Har 6 stk

Snuppa: Black hodded

Emma: Agouti

Cornelia: Agouti hodded

Pernille: Huskey

Nicki: Agouti

Pink: Champagne
Mvh
Elin:o)

kattla

Post by kattla »

Dette var et artig tema :D jeg har ikke helt klart å sette meg inn i farger å typer ennå,så kansje noen kan hjelpe? :) mine to rotter:
Bombadill:brun,hvite "sokker"på beina,hvit haletipp og en ganske stor hvit flekk på magen.han er begynnt å bli en skikkelig rakker,av en eller annen grunn synes han det er utrolig morsomt å bite på tåa mi(det synes ikke jeg er så morsomt alltid :lol: ).
Falkor:ser ut som Bombadill,bortsett ifra at han har en liten flekk på magen og en bitteliten flekk med hvitt på haletippen.De har begge dumbo ører.Falkor er en travel rotte,styrer å steller med mye rart :) Vi skal ha en rotte til,og etter å studert lekeslossinga til de vi har,har vi kommet frem til at den må hete Splinter(etter den rotte i ninja turtles) :lol:

anja

Post by anja »

jeg har 8 rotter
guttene:
Robin (husky)
TC (svart hoded)
Guliver (gul eller noe hoded usikker)
Tero (rex)

jentene:
Tuva ( rød øyd crem eller noe hoded)
Kleopatra (aguti hoded)
Ultra (aguti hoded med panne flekk)
Cleobell (aguti hoded)

er ikke sikker på fargene til alle,,, vet ikke hva fargen til guliver og tuva heter gulliver er hoded gul orang og tuva er sån lys krem aktig

nexus (dumbo rex) og ibis (husky) er desverre døde,,,,, :cry:

Panther

Post by Panther »

Kan du ikke legge inn et bilde av ultra og tero? :D

as3

Post by as3 »

Oki jeg har 2stk.
Nesten ett år gamle, jenter.

Kaller dem; sjokken
og lillefot..
Grunnen til dette er at sjokken er MYE større å feitere enn lillefot.. Samboeren min sin ide å kalle dem d.
:) :) :) :) :) :) :) :wink:

Martha

Hvor mange rotter

Post by Martha »

Hei jeg har 5 gutter og det Elvis standar hetterotte,svart og hvit
Snuseren Samme de er brodre.
Tom og jerry er brune istede for svart.
Så har jeg lillegutt som er hvit og litt lysebrun på ryggen.
Lillemor er husky dumbo.
Tuppen er standar, hvit med lysebrun stripe på ryggen.
Meggi og pippi er hvite og svarte hetterotter.
Vet ikke om jeg har skrevet det riktig, vet ikke så mye om typene enda, har hatt rotter i ca 3 mnd. :D

anja

Post by anja »

skulle gjerne
de er så vakre att
spes tero ordentlig go gutt,,
men har problemer med dig kameraer mitt
har planer om og kjøpe et engangskamera og bestille bilder på cd
så da skal jeg legge de ut

:lol: du skulle sett ultra og kleopatra en dag hadde chincillaen min på rommet og de syntes han var drit skummel se sto helt stive og glodde på han tuva sto på ryggen til kleopatra,,,, :lol:
de andre gjemte seg
men cleobell ble nyskjerrig og hang i sprinklene og kikket på han :lol:

Sjobeng
Klatrer på møblene

Post by Sjobeng »

skal jeg også oppdatere?

hannene:

Tut-Zoo Cornelius, black eubk db rex, han kommer fra Danmark og er far til mitt 2.kull

Eventhough van Blue Moon, agouti ambk blazed dumbo, han kommer fra Nederland og skal være far til mitt 3.kull om ganske snart

Lithium Sunset's Feuer-Star, black eubk dumbo, han kommer også fra Danamrk

Cat's Mungojerrie, black eubk db, også fra Danamrk, han kom hit sammen med sin bror Growltiger, og nå har enda en bror, Rum Tum Tugger flyttet til landet

MDR Chevrolet, siamese hooded db, atter en rotte fra Danmark..

De'Sires Ric Olié, black self fra mitt første kull :D

De'Sires Kit Fisto, russian blue agouti eubk dumbo rex fra mitt andre kull :D

hunnene:

Primerat's Adona, black eubk db fra Danamrk

Black & White's Flavia, blue point siamese berkshire, også fra Danmark og mor til mitt 1.kull

Isvrouw van Blue Moon, agouti self dumbo rex fra Nederland, som ganske snart skal få bli mor til mitt 3.kull

Isaura van Blue Moon, lavender agouti self db, niese til Isvrouw og søster til Israt hos Topolinis, logisk nok er hun også fra Nederland da, og hun er mor til mitt 2.kull

Tut-Zoo Gunilla, black eubk dumbo, enda en jente fra Danmark

Razzia's Xayide, cinnamon varigated, min eneste svenske

Zen Madam Lefeber, fawn eubk db, danskfødt, men unnfanget i Nederland, hun har også en bror i Norge

LTE Xia, black irish dumbo

De'Sires Jira, black point siamese self fra mitt 1. kull :D
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

anita
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by anita »

Leo: black self rex - superdeilig løvetass
Mesh: himalaya rex, kullbror av Leo - rolig og høvisk type
Ulven: silverblack irish standard - om ikke lopper på kroppen, så ihvertfall i blodet; stor og barnslig.
Johnson (eubk) og Evinrude (self): dumbobrødre med gruppebetegnelsen "de små blå" fordi de som regel er å finne sammen.
Alle er norskfødte.
Anita

Lirx

Mine to rottefanter..

Post by Lirx »

Har nå to jenter;

Jade; Ca 1 år gammel. Svart og hvit.

Krispi; Omtrent 7 mnd gammel. Svart og hvit.

:wink:

Hedda
Sofaspiser

Post by Hedda »

I dag fikk jeg endelig i hus to nydelige gutter fra Julia. De het før Graham og Carl, men er omdøpt Rudy (black hooded) og Timian (PEW) :) *glad* :D

Locked