Hei, Jeg har en ung jenterotte, på litt over ett halvt år som har fått en svulst foran der de får jursvulster. Hun fikk den i august, da var hun 6 måneder, og da gikk vi til dyrlegen som tok prøver av den. Dyrlegen sendte prøvene inn til laberatorium, det var ikke en jursvulst, men de klarte ikke avgjøre om den var ondartet eller godartet. Vi fikk beskjed om at vi skulle se ann og vente til den begynnte å bli plagsom for henne, nå begynner den å få litt størrelse, og hun er ikke en kjempe stor rotte. Så er redd den snart blir forstor. Hun har ingen andre symptomer på sykdom. Hun er ute å leker hele tiden, aktiv og løper nedi genseren, masse matlyst, og ser fin ut i pelsen, heller ikke noe særlig poryfin(eller hva det heter).
Det jeg lurer på er hva dere tenker angående operasjon. Vil ikke utsette henne for noe som både er bortkastede penger og slitsomt for henne. Men vis det kan gi henne 6 månder ++ så er det verdt det. Problemet er at vi ikke vet noe om type svulst.
Blir glad for alle tilbakemeldinger.
Ung rotte med svulst
Moderator: Moderatorer
-
- Pinky
Re: Ung rotte med svulst
I og med at prøvene ikke gav noe klart svar er det helt umulig å vite om det er en svulsttype som kommer igjen eller ikke. Jeg tror at i din situasjon ville jeg ha bedt veterinæren avgjøre saken på operasjonbordet. Det vil si la veterinæren åpne rotta, operere hvis svulsten fortsatt ser ut til å kunne være godartet, men avlive hvis svulsten ser ut til å ha utviklet seg i negativ retning.
Det er ikke lett å velge for dem :neutral:
Det er ikke lett å velge for dem :neutral:
-
- Pinky
Takk for tipset, skal ringe dyrlegen på mandag..
kulen ser sånn her ut, litt vanskelig å se, og henger mer ned når hun går.

kulen ser sånn her ut, litt vanskelig å se, og henger mer ned når hun går.

Hvordan gikk det hos dyrlegen?
Helene
Med Navi, Pinky, Emily, Alice, Tillitt, Guinea, Betty og Alva
Navistar's Rotteoppdrett
Hjemmeside: http://www.navistars.net
Med Navi, Pinky, Emily, Alice, Tillitt, Guinea, Betty og Alva

Navistar's Rotteoppdrett
Hjemmeside: http://www.navistars.net
-
- Pinky
Gikk fint kulen hadde 4 doblet seg så hun sa vi måtte si fra om det vsr noefeil beinstilling eller vi så hun hadde problemer med den.. Osv.. Opprasjon er nok ikke det beste denne gangen desverre