Pendling Norge-Danmark-Norge med rottene mine?

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Locked
Manolo

Pendling Norge-Danmark-Norge med rottene mine?

Post by Manolo »

Heisann,

Jeg har et lite problem og lurer på hvordan det skal best ordnes.

Jeg bor både i Norge og Danmark og tilbringer en til to uker i Danmark hver måned. Jeg tenkte at jeg skulle begynne å ta med rottene mine slik at de slipper å være igjen i Norge hver gang jeg reiser. Jeg har selvfølgelig noen som passer dem og gir dem mat. men det føles liksom ikke riktig og la de være igjen hjemme når de heller kunne være med meg å få se på den store verden:)

Hvor henvender jeg meg for å få Utførsel/Innførsel tillatelse for rottene og hva annet trenger jeg å tenke på?

Annbritt
Stjeler søppel

Post by Annbritt »

Jeg er ikke helt sikker på reglerne for ud og indførsel af Norge, men for Danmark gælder det, at så længe du har ejet rotterne i mere end 6 mdr., så må du tage dem med ind og ud som du har lyst ;)

Hvor spændende at du også bor i Danmark :D Hvorhenne?
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Les denne tråden:
http://tamrotter.com/forum/viewtopic.php?t=436
Og ta kontakt med Mattilsynet på telefon 06040 for å få skjema for midlertidig innførsel, og en oversikt over reglene. Bl.a. må du hver gang du reiser inn i Norge ha skjemaet med deg, og veterinærattest som ikke er eldre enn 7 dager. I tillegg må rottene dine holdes fullstendig isolert fra andre rotter hele tiden mens du er i Danmark.

Locked