Stod på verandaen i sted og tittet ned i hagen. Det satt to nabounger i sandkassa og gravde tuneller.Greit nok det tenkte jeg helt til to rotter tittet frem. Det er enda bare april og gradestokken viser 8 grader og ungene hadde med seg rottene sine ut!! Gikk ned og pratet med de og fikk hilse på rottene,to brødre som er født i juni. De var veldig små i forhold til mine som er like gamle og vekta var bare halvparten. Kan ikke tenkte meg at de veier mer enn maks 250-300 gram. Forklarte for ungene at de ville bli syke hvis de var ute når det var så kaldt. De skjønte ikke med en gang at rotter ikke tåler like mye som menneseker,men de fatta poenget til slutt og fulgte mitt råd(var vel mer en ordre) og tok de med inn. Ungene går i 3. og 4 klasse..
Håper for guds skyld at de lærer å ta mer ansvar. Moren hadde t.o.m gitt dem lov å ta de med ut!
Blir så irritert!
Moderator: Moderatorer
-
- Stjeler søppel
Hei!
Håper de holder seg friske.
Egentlig er det denne mora man skal være sint på.
Jeg irriterer meg voldsomt over foreldre som ikke ser at deres små barn faktisk kan ha stor glede av dyr og at de kan utvise stort ansvar. HVIS foreldrene hele tiden titter dem over skulderen når det gjelder alt rundt det å ha dyr.
En av mine barn har hatt egne rotter siden hun var 2 1/2 år, men det gjør seg ikke selv!!!
mvh Julie
Håper de holder seg friske.
Egentlig er det denne mora man skal være sint på.
Jeg irriterer meg voldsomt over foreldre som ikke ser at deres små barn faktisk kan ha stor glede av dyr og at de kan utvise stort ansvar. HVIS foreldrene hele tiden titter dem over skulderen når det gjelder alt rundt det å ha dyr.
En av mine barn har hatt egne rotter siden hun var 2 1/2 år, men det gjør seg ikke selv!!!
mvh Julie