Ja visst är hon underbart vacker?

Hon har helt klart blivit en favorit här hemma och är lika modig och nyfiken som hennes syskon!
Alltså ärligt talat är jag ju inte heller så himla insatt, har aldrig varit med om detta förut så det är först nu jag börjat forska i det. Jag vet inte om jag kommer fortsätta med den här linjen eller om jag kommer sätta avelsförbud. Om jag vore du skulle jag nog kontakta Madeleine och fråga om hon kommer göra en omparning med en eller båda av föräldrarna, eftersom det är det jag funderar på. Alltså t ex ha en till kull på mamman med en annan hane (eller samma) för att se om det blir något igen. Även vänta och kontakta henne igen om kanske 6-8 månader och se om hon har gått vidare med linjen eller ej, försöka själv forska och hitta kullsyskon som är släkt för att se om det finns några andra fall någonstans. Det är väldigt svårt och ett enormt jobb, men något jag tror är nödvändigt om man vill undvika fler defekter som detta. Som TUR är verkar ju varken min eller Madeleines hona haft problem med mjölk, så det är ju jätteskönt, och sen att det bara var en unge som drabbas och inte fler, även det är bra. Tur i oturen liksom.
Som tur är har du ju gott om tid på dig i och med att det är hanar du har.

Jag har ju bara honor så för mig är det lite jobbigare, jag måste ta ett beslut ganska fort om jag ska fortsätta avla för att forska mer i detta, eller bara avsluta.
Så jag har tyvärr inte så mycket tips till dig