Jeg er en 32 år gammel herremann fra Sørnorge som nå har bosatt meg i Trondheim som student. Jeg har vært oppvokst med dyt og har alltid hatt dyr rundt meg. Så når jeg nå flyttet har det vært en hard omveltning å la familien min måtte overta dyrene mine.
Jeg bor nå i kollektiv og der tillates det ikke hverken hunder eller katter, men de ville tillate rotter.
Nå, jeg har lest meg opp på sosial aktivitet, renslighold i bur, og at den skal være forsiktig med hva man bruker som underlag grunnet faren for punktering av øyne og støv i lunger med mer, de er sosiale skapninger så jeg kommer til å anskaffe meg minst to stykk. KOmmer også til å melde meg inn i foreningen her og holde meg til produktene gjennom netshoppen her

Så nå driver jeg og kikker på bur, hvilken størrelse ville dere anslå de bør være på for at de skal kunne trives? og hvilken rase ville dere sagt er en grei "nybegynner rase" som allikevel er kjent for å være sosial og kosen?
Jeg prøvde å gå inn på det dokumentet som man burde lese før man postet spørsmål men den linken var knekt så fikk desverre ikke lest dette dokumentet.
Ha en fin dag alle sammen
MvH Varge