Hei!
For en stund siden hentet jeg en nydelig liten krabat med brekt hale og luftveisinfeksjon fra dyrebutikken (dyrebutikk er fyfy, jeg vet, men jeg klarte ikke se på at den lille stakkaren skulle sitte der syk og alene

) Da fikk jeg vite at HUN var fire måneder. Da jeg kom hjem hadde jenta mi baller. Å levere han tilbake var ikke et alternativ engang, og noen krise var det jo ikke siden jeg ikke hadde rotter fra før og uansett skulle skaffe meg en til. En uke senere hadde en annen dyrebutikk fått inn nye bebiser, og jeg dro og hentet en samme dagen de kom slik at han hjemme skulle slippe å være alene mer. (Den lille var da nettopp leveringsklar) Introduksjonen gikk over all forventning og de sov sammen allerede første dag, men etter en stund begynte diskusjonene å oppstå. Mini er nå størst, og vil vise det. Helt ærlig klarer jeg ikke å se hvem som egentlig er sjefen av dem, og det er vel kanskje det de prøver å finne ut. I det ene øyeblikket ypper "mini" og legger eldstemann i bakken, i det andre er det omvendt. Det er jo i og for seg helt normalt at de skal finne ut hvem som er sjefen. Det er bare at noen ganger høres det så brutalt ut. Jeg kan høre en av dem hyle fra stua når jeg ligger på soverommet hvis jeg har døren åpen. Jeg har aldri sett noen sår, men har sett bittelitt blod i pelsen (har aldri kunnet finne noe sår hvor blodet kommer fra) Hvor lenge er det vanlig at de holder på sånn? Og når bør jeg begynne å bekymre meg? En natt var det så ille (i mine øyne) at jeg skilte dem, men da ble de deppa begge to og jeg satte dem fort sammen igjen. De er jo glad i hverandre, koser sammen og har det fint..
Har også vurdert en rotte til, men er usikker på om det er lurt når de holder på slik. Hva synes dere? Og når bør jeg i så fall introdusere den nye? Og hvilken alder bør nykomlingen være?
Blir veldig takknemlig for svar!