Det rare er at jeg ikke har latt hannrottene møte hunnrottene, bortsett fra når de fikk medisin mot lus. Da ble det litt kaos, hunn-rottene kom seg ut av fugleburet (der matskålene er) når jeg spraya hannrottene. Bruker å putte de i fugleburet når jeg skal skifte på buret eller gi de medisin. Men jeg fikk fort tak i hunnrottene, så ikke at noe skjedde. Dette var den 12 april (tror jeg). Jeg putta Titi og ungen i et annet bur, var redd for at de andre hunnene skulle spise ungen. Men det gjør de sikkert ikke?
Hva gjør jeg nå? Hvordan ser man hvor gammel den er? Den har ikke pels i værtfall. Når får den pels? Lurer på hvem som er faren. Håper at det ikke er Bånnsky eller Ringo, Bånnsky er ikke den snilleste og Ringo er broren. Har ikke åpna skuffen på lenge, så den kan ha vært der ganske lenge. Håper at det ikke kommer flere. Håper at de andre hunnrottene klarte å holde seg unna hannene.
Er jo litt glad, men også litt lei. Hvorfor måtte dette skje nå, jeg får ikke ha flere rotter sier mamma. 8 rotter var liksom grensa. Dette var ikke planlagt.