Huff, her har jeg ikke vært flink med oppdatering!
Guri så mye som har skjedd her det siste året, mange triste ting og glade ting!
Luthien ble avlivet 9 mnd etter operasjonen sin, svulsten hadde kommet tilbake og spredt seg. Hun hadde da begynt å merke alderdommen, og det var ikke en annen vei enn å la henne slippe. Hun ble litt over 2,5 år gammel (32 mnd).
Luna ble avlivet desember 2014. Hun ble raskt dårlig, og måtte bli avlivet 1 uke etter første sykdomstegn.. Det skjedde veldig raskt

Så nå er den "gamle" flokken samlet på den andre siden av regnbuebroen :grine: :kisses: Luna ble 2 år og nesten 3 mnd gammel.
Jeg savner de hver dag! De var to herlige jenter <3
Queen Latifah er like rar som hun alltid er. Det er kun 1 menneske som hun har tillit til, og det er meg :giggle: Andre, inkludert samboeren, blir nappet som en advarsel for å i det hele tatt komme i nærheten av henne. Eller i det hele tatt befinne seg inne på rotterommet eller romstere inne i buret. Hun fikk i høst en raskt voksende svulst, som vi fikk fjernet i desember. Sett bort ifra at hun klarte å åpne deler av operasjonssåret samme kveld, og vi måtte til dyrlegen dagen etterpå for å prøve å lime det igjen litt mer. Så har rekonvalesensen hennes vært prikkfri

Sterk jente dette.
Kali overrasker stadig! Hun er ikke en menneskerotte, men har søkt litt mer til oss på sine aldrende dager, og det varmer dypt inne i hjerterota <3 Men mest av alt, så har hun overrasket med hvor helt fantastisk rottespråk hun har. Hvor mild og tålmodig hun er. Spesielt med litt vanskeligstilte rotter, som en dyrebutikkrotte med en forferdelig dårlig rottespråk.
Witney er fortsatt en koooosegris

Vi har endelig klart å kurere "hud-lidelsen" hennes, etter mye om og men. Tenkte jeg skulle lage et lite innlegg om det. For vi har prøvd ut en del i løpet av 1 år.
Vi har også fått hele 3 nye tilskudd i flokken!
Ella(husky) er fra dyrebutikk. Jeg hadde alltid trodd at det var meg som skulle holde meg unna dyrebutikker, for jeg hadde tatt med meg alle! Men jeg trodde ikke at jeg måtte passe på samboeren også :giggle: Så vi var innom dyrebutikken på Gulskogen senter, som vi alle må innimellom(kjøpe strø, nips og godt). Hva tror du samboeren min finner, en enslig liten jente heelt alene. Vi får høre fra butikken at hun har stått alene siden hun kom et par uker før. Hun kom med to gutter, og var egentlig bestilt av en kunde. Kunden hadde ombestemt seg, ville ikke ha den "fargen" likevel. Så gjett hva som skjedde, samboeren var fast bestemt på at hun ikke skulle stå noe mer alene. Jeg skjønte fort hvor seriøs han var, når han til og med hjalp til med å gjøre klart reserveburet til henne. Så da ble Ella med hjem. Jeg tror hun har veldig mørke Ruby øyer, hun ser til dels dårlig. Hun er ikke redd av seg, og satt fint i halskgropen på veien hjem. Hun har et VELDIG dårlig rottespråk. Men det ser ut til at hun lærer en del av jentene her hjemme. Hun viser seg å være en litt dominant og veldig hard rotte ved intro. Vi vurderer derfor chipping på henne. Tatt i betraktning vekt (hun var syltynn når hun kom), str og hva dyrebutikken sa, så tror vi hun er født september 2014.
SÅ, til de nyeste tilskuddene. Titan og Neon født 12.11.2014, kommer fra Grunnstoffkullet. Virkelig to herlige jenter. Etter første dagen så hadde de stor tillit til både meg og samboeren. To veldig spretne jenter som elsker å leke :aww: Neon blir ganske overivrig ovenfor de andre jentene, som de så klart sier ifra om at ikke er greit. Titan er litt mer rolig, og de eldre jentene har godtatt henne lettere enn Neon. Alt går greit nå, særlig nå som Ella har funnet ut at det faktisk er greit å ha noen å leke med :love: Jeg gleder meg til å bli bedre kjent med de.
Intro til de andre jentene har vi tatt veldig sakte. Jeg visste vi hadde 2 veldig dominante jenter, Witney og Latifah, men med Ella som også har vist seg å være ganske dominant, men mye hardere enn det Witney og Latifah er.
Vi har hatt nøytrale introer siden småjentene kom. På onsdag forrige uke ble det RS buret vasket ned og ommøblert til de grader og kjørt ut i stua. Siden reaksjonen til de dominante er større på rotterommet. Der har de bodd til og med i går. I går ble rotterommet vasket, og alle sammen flyttet inn der :glise:
Litt små krangling og piping enda
Så er alle mine 6 spesielle og skjønne jenter :kisses: