Min "rutine".
Har egentlig ingen fast rutine. Når jeg kommer hjem fra skolen så slipper jeg ut mine to hanrotter. Jeg åpner luka oppå buret og holder handen min ved siden av tunellen som henger i taket, da klater de på handa mi og opp armen min. De får bare komme ut på denne måten, dette er fordi at jeg vil de skal assosiere handen min med en bra ting, også liker jeg å ha det slik.

Når jeg har tatt de ut så lar jeg de gå litt på meg også stryker jeg de litt. Før jeg setter de ned så kysser jeg de på nakken også får de løpe fritt. I stua så har jeg den stor pappeske foran inngangen på kjøkkenet slik at de ikke skal komme seg dit. Inne på stua så er det fritt frem og de får gjøre hva de vil. Avogtil så er de nysgjerrige på hva jeg gjør å da klatrer de opp boksa mi og skal på død og liv stå OPPÅ det jeg holder på med. Deretter pisser de på hva enn jeg har i hendene også hopper de ned og utforsker hver eneste krok i stua. Noen ganger henter jeg noe godt og prøver og lære de navnene deres.
Har rottene mine det for fritt?
Grunnen til at jeg lurer på dette er fordi at de for lov til nesten ALT. Når jeg lager mat så går de på kjøkkenbenken, avogtil så pakker de huet i munnen min og lukter å slikker på tennene mine og tungen min. Når jeg spiser så står de på tallerken og spiser sammen med meg (kommer ann på hva jeg spiser). Er dette normalt eller er det dumt og la rottene leve i slik luksus?