Så supert at du vil adoptere :cheerful: Det er så utrolig mange der ute som trenger nye hjem!
Jeg ville hatt minst 60 cm høyde på innhegningen, jeg har det og den er ikke helt sikker for alle mine, vurderer å lage en på 80 cm nå.
Viktig å passe på så du ikke setter noen ting med særlig høyde på inntil veggene på innhegningen (hus, pappesker..), for da hopper de lett over fra det

Men rottene er jo veldig forskjellige da. Her er den vi har laget:
viewtopic.php?f=10&t=17379
Ellers har de jo fine plexiglassplater på biltema:
http://www.biltema.no/no/Bygg/Ovrig/Ple ... 000034953/
Jeg bruker den på 1200 x 800 x 4 mm i døråpningen til rotterommet, for vi har ikke dør der.
Rotter kan finne på å rive opp og gnage på alt, men du kan jo prøve voksduk eller tisselaken f.eks, jeg har brukt tisselaken en del for å beskytte gulvet - da legger jeg den blanke siden opp så det er lett å dra over med en våt klut når jeg skal vaske. Også legger jeg noe fleecepledd over som er mykt og godt for de å gå på. Du kan eventuelt legge noe avispapir mellom voksduken/tisselakenet og fleecepleddet, som suger opp fukt om de skulle tisse på pleddet (ikke bruk tøymykner når du vasker fleecepleddet du skal bruke, for da går ikke væsken gjennom og ned til avispapiret). Bare vær obs på at noen rotter reagerer på avispapir, jeg har ei som får mye porfyrin (rød væske fra øyne/nese) hvis jeg strimler opp avispapir og gir det som redemateriale.
Sikkert noen andre som har tips i fht. å dekke oppover veggene, tror jeg ville laget en innhegning som dekket rundt hele jeg hvis du er redd for veggene.