Ny jente i hus

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
Mille

Ny jente i hus

Post by Mille »

nå har vi fått vår lille Ananas i hus.. hun er en nyskjerrig jente som løper runt å skal skjekke alt.. hun har fått hilse på Tåke og Lizzie gjennom buret.. det var Super spennende..
må virkelig si at hun er er skulder rotte, for da jeg skulle kose litt på henne sprang hun rett opp på skulderen min og la seg ned..
tror hun likte det..
jeg la merke til at Tåke ble litt, tja hva skal man si, misunelig( hvis rotter kan bli det da) på Ananas..
akkuratt som hun sa: oj det er en inntrenger her. hei du kom deg vekk fra mennesket mitt..
Ananas la seg bare godt til rette som ikke no..:P
Lizzie gadd ikke å bry seg så særlig, hun bare lå i hengekøya si..

tror nok hun kommer til å trives her, og Tåke må nok lære Ananas å kjenne :P

Nemo
Alfatryne

Post by Nemo »

Kantarell har ankommet her - og etter en del squeak og dytt (fra både Mist og Shadow og fra Kantarell under en miniintroduksjon) så er ting falt til ro. :D

Virket en stund som om Kantarell utfordret Mist om lederstillingen (intensiv snusing og dytting), men sålangt har ikke engang Mist og Shadow avgjort helt hvem som er sjefen.. Uansett ble det litt pip her og litt pip der - Mist piper når noen gjør noe mot henne hun ikke har lyst til akkurat nå (som å bli snust i rompa) mens Kantarell piper litt mer "jammen så se på meg da!" :roll:

Ting har som nevnt roet seg, og det ser ut til at Shadow og Kantarell har funnet tonen - mens Mist speider etter fiender (ikke rotter - men en pusekatt).

Kantarell er forøvrig en nydelig og bestemt liten frøken, som dytter tilbake hvis noen dytter henne (av andre rotter) eller hvis noen prøver å kose med henne når hun ikke vil. "Nei, sa jeg, flytt deg!" *dytt* Men da passer hun i allefall godt inn i gjengen - de to andre er mestere i å dytte folk (!) ut av sofaen. ;)

Trioen er fullkommen : Bølla (Shadow), Bamsen (Mist) og Matvraket (Kantarell). Kantarell har stort sett sitti oppi matkoppen siden jeg hentet henne hos Eirin, og har en stor og rund mage som har blitt snust grundig på i dag.
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com

Skaubytroll
Alfatryne

Post by Skaubytroll »

Her har det bare vært fryd og gammen. Først lekesloss de, og så sov de i haug alle sammen.. ikke et eneste pip :)
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Mille

Post by Mille »

så fint da dere... lykke til videre med de nye :wink:

Piglet

Post by Piglet »

Til og begynne med var Ruccola veldig nysgjerrig og skulle utforske alt. Squash var litt mere avventende, han la seg godt til rette i nakken under håret. Der sovna han nesten med en gang. Og siden har de begge to sovet... og sovet... og sovet... og sovet enda litt til.

Piglet

Post by Piglet »

De våkna litt til liv etterhvert, og fikk smake litt maisgrøt. Det falt virkelig i smak! Ruccola hopper rett opp i hendene våre. Squash er nok litt mere sjenert enn broren, men begge to er verdens nyyyydeligste gutter. Sånn helt objektivt sett... :wink:

Eirin

Post by Eirin »

Hehe, Oliven og Biejvve kommer godt over ens, men jeg passer også Paprika som ser på seg selv som Bossen i Buret. Biejvve er ikke helt enig, for hun har bodd der lengst, så de har bråkt litt om å sjefe. Foreløpig er Biejvve sin egen sjef, og Paprika bestemmer over Oliven.

Det første de tre gjorde, var å tømme matskåla og gjemme maten diverse steder. Tror Oliven og Paprika gjemte maten for Biejvve, og Biejvve gjemte maten for de to andre... Kjempeeffektivt, særlig siden jeg kom og ødela alt med å plukke den fram igjen. Da har de i hvertfall noe å finne på! :wink:

Deretter prøvde Paprika å få Biejvve til å gå med på at Paprika bestemmer. Det gikk ikke. Nå ligger de i hengekøyer lengst mulig vekk fra hverandre, og stakkars Oliven tenker at blod er tykkere enn vann, så det er best å holde med Paprika. Enn så lenge. Nå drar kanskje Paprika videre til DK alt på mandag, da får nok Biejvve og Oliven litt mer grunn til å bli venner...

Og om dere synes jeg bekymrer meg, skulle dere hørt samboeren min... :lol:

Eirin

Topolinis
Stjeler søppel

Post by Topolinis »

Paprika er en liten bråkmaker ja.. :oops:
Mvh Ida S. Eggen

Eirin

Post by Eirin »

Da jeg stod opp i dag, lå alle sammen i en haug og sov. :bravo:

Mille

Post by Mille »

Typen min kom opp med et navn til Ananas, Thamela Ananas. hva synes dere? det er jo ganske søtt da.. :)

Nemo
Alfatryne

Post by Nemo »

Og dermed ble det full omrokkering av buret til bertene. :roll:

Av hygieniske grunner, selvfølgelig. Shadow kan ikke fordra det når jeg endrer på ting i buret (for mange endringer fører til at hun henger oppned i taket og glor surt på deg kjempelenge). Men, lille Kantarell (også kalt Ramona, etter en gangrelkarakter fra Vampire : The Masquerade) fant ut at under vannflasken var perfekte stedet for å gjøre do-ting. Og de to store fant ut at "hey, hvis hu gjør det, hvorfor skal vi gidde å gå helt ned på do?!" Dermed lagde de store dammer og hauger hver natt, rett under vannflasken, og sto midt i det hele og drakk. Etterpå var det, som etter ethvert måltid, påpasselig med en liten potevask, etc. Men det var det noen som ikke var helt fornøyd med.. mao, meg.

Jeg er jo på jobb store deler av dagen og har ikke anledning til å løpe etter de med papir og klut, så i går kveld ble den lille, gamle doen til Mist og Shadow tatt frem igjen (Shadow får såvidt klemt seg inn der - men dit inn _skulle_ hu!), samt matkopp og drikkeflaske flyttet en etasje lenger ned. Shadow fikk selvfølgelig et av sine mindre anfall (sitter på hyllen nærmest den nedre døren og rister noen minutter), men etter en stund var det greit.

I morges var det ingen lortehaug under drikkeflasken (hurra!) Men derimot var det en stoooor dam foran doen. Noen hadde nemlig gått inn i doen og rygget pompen ut, før hun skulle tisse. *ler* Men det er et skritt nærmere, i allefall.

Ellers kan jeg hilse til Topolinis og si at Ramona Kantarell fortsatt har en utrolig rund og deilig mage, fint klare å aktivisere de andre to - og liker seg best inni fugleredet under de to andre. Varmt og godt.. :wink:
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com

Locked