Død villrotte
Moderator: Moderatorer
-
- Stjeler søppel
Død villrotte
I dag opplevde jeg noe rart. En av våre katter pleier å komme med gaver til oss i form av ting og tang han har fanget.
Det han kom med i dag var.....ja, jeg vet ikke hva jeg skal si....den var så stor og så fin!
Har aldri sett noe sånt før. Lurer på om det kan ha vært en slags jordrotte, men jeg trodde jeg hadde sett det før.
Kanskje ikke stedet å poste slikt, men har noen lyst til å se? Jeg tok bilde av den.
...ja, jeg vil ikke virke støtende på noe vis, da...
mvh Julie
Det han kom med i dag var.....ja, jeg vet ikke hva jeg skal si....den var så stor og så fin!
Har aldri sett noe sånt før. Lurer på om det kan ha vært en slags jordrotte, men jeg trodde jeg hadde sett det før.
Kanskje ikke stedet å poste slikt, men har noen lyst til å se? Jeg tok bilde av den.
...ja, jeg vil ikke virke støtende på noe vis, da...
mvh Julie
Litt kort hale? Vånd, kanskje? = rottelignende hissigpropp som skal ha seg frabedt luking og annen roting i blomsterbed og andre steder den anser for sin private grønnsakhage. Gangene fører da i direkte linje frem til de beste løkplantene dine, som nå ligger langt nede i fordøyelseskanalen på et agouti eller til og med helt fawn monster med lange huggtenner
Nei, jeg mener fortenner.
Som du forstår har jeg erfaring med vånd; 2 ganger har jeg diskutert med en slik om hvem som egentlig eide blomsterbeddet mitt - og begge gangene har jeg tapt...og blitt kastet ut. Vånd rules - bare å kapitulere.
jeg er overrasket over katten i så fall - den må være lur!
Vil se!
Anita

Anita
-
- Stjeler søppel
HAdde det ikke vært for at jeg godt vet hvordan marsvin ser ut, hadde jeg vel trodd at katten hadde fanget marsvinet til naboen.
Stri og "skobørsteaktig" på fremparten og grå relativt kort pels på resten av kroppen.
Ok, da får dere se i morgen. Hadde vært veldig spennende om noen visste hva det var!

mvh Julie
Stri og "skobørsteaktig" på fremparten og grå relativt kort pels på resten av kroppen.
Ok, da får dere se i morgen. Hadde vært veldig spennende om noen visste hva det var!

mvh Julie
-
- Stjeler søppel
-
- Stjeler søppel
Lenge siden sist vi har hatt marsvinunger, men han lignet veldig, ja.
Den var vel omtrent 18-20 ca. lang.
Har sett på noen av de andre bildene jeg tok nå.
Vet ikke hvor jeg fikk det fra at den ikke hadde hale. Det hadde den.
Lengde omtrent halvparten av kroppslengden.
Jeg hadde vært litt streng med katten som kom med denne fangsten fordi han småkranglet med en annen katt som skulle føde. Han skulle vel blidgjøre meg.
Noen som har sett noe sånt før?
mvh Julie
Den var vel omtrent 18-20 ca. lang.
Har sett på noen av de andre bildene jeg tok nå.
Vet ikke hvor jeg fikk det fra at den ikke hadde hale. Det hadde den.
Lengde omtrent halvparten av kroppslengden.
Jeg hadde vært litt streng med katten som kom med denne fangsten fordi han småkranglet med en annen katt som skulle føde. Han skulle vel blidgjøre meg.

Noen som har sett noe sånt før?
mvh Julie
Markmus...? Så og si uten hale, ca 10-14 cm lang? Tror ikke det er vånd, de har en hale som er like lang som halve kroppslengden.
*gooogle*
Jo det må være den, hvis størrelsen stemmer.
http://www.zoologi.no/patlas/images/markmus-RV.jpg
*gooogle*
Jo det må være den, hvis størrelsen stemmer.
http://www.zoologi.no/patlas/images/markmus-RV.jpg
-
- Stjeler søppel