Nye gutten:)

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Locked
kattla

Nye gutten:)

Post by kattla »

Nå sitter jeg her med en liten rottegutt i hetta mi :P Falkor fikk såvidt møte han i går,og det gikk kjempefint,han var egentlig mer opptatt av hvaslags mat den nye gutten hadde :lol: Bombadill fikk snuse på han gjennom buret,og ble helt vill,prøvde å komme seg ut for å sjekke ut den nye :) navn har han altså ikke fått ennå,men det blir muligens Splinter(etter turtles rotte),og viss jeg ikke tar helt feil,er det en husky vi har fått :D skal få tatt bilder av han som dere skal få se :)

Julie Erlandsen
Stjeler søppel

Post by Julie Erlandsen »

Så hyggelig da!
Gratulerer!
mvh Julie

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Gratulerer med nytt familiemedlem! :D :rottehode: (vil se bilde snart!! :P )

kattla

Post by kattla »

Tusen takk :P Fikk tatt et par bilder i dag,skal ta litt fler i morgen og så legge de ut :) Bombadill fikk snuse litt på han ute i dag,gikk kjempefint,men rett etter det sloss Bombadill og Falkor noe voldsomt!Heldigvis fikk samboern skilt de,så ingen av de ble skada :? noen som vet hva som kan ha vært årsaken til slossinga?

Julie Erlandsen
Stjeler søppel

Slåssinga kan sikkert ha sammenheng med mange ting. Men hadde det vært mine rotter, tror jeg ikke jeg ville tatt det så tungt. (nå mener jeg ikke det virker som om du gjlr det heller da :) )Så lenge det er et engangstilfelle eller sånn omtrent det i forbindelse med en introduksjon av et nytt flokkmedlem, så ville jeg ikke ha brydd med særlig om det om det hadde det vært mine rotter.
Det handler nok mest sannsynlig om at det blir en ustabilitet rottene mellom når det introduseres en ny. Flokkdyr er rare med det der.
Lykke til! La rottene få god tid og følg nøye med om det skulle skje noe mer, men det gr sikkert bra!
mvh Julie

kattla

Post by kattla »

Å,tusen takk :D jeg har ikkevært med på introduksjon av rotter før,så dette er litt nytt for meg,men jeg har lest mye her på forumet og andre steder,så jeg tar det seint og rolig.I dag gikk det mye bedre,men jeg tror jeg vil vente iallefall en dag til før han får flytte inn til de store.Nå ligger han i hetta mi og såver,lille goingen :D

Julie Erlandsen
Stjeler søppel

Fint at det har gått bedre i dag!
Det går sikkert fint. Om noen dager er nok alle uroligheter over.
Det meste er vel sagt her på forumet om introduksjoner før.
Men en ting som kan være viktig særlig om "gamlingene" er veldig sammensveiset, er at det kan være lurt å la den nye bli kjent med bare en av gamlingene først. Særlig hvis det er et veldig klart hierarki mellom de to du har fra før. Om den nye blir kjent med den ene og du til slutt setter inn sjefen, pleier det å fungere bra. Da slipper man ofte unna den litt "2 mot 1" - innstillingen som lett kan oppstå.
Men ikke vent for lenge. Følg godt med, men i løpet av bare få dager ligger de nok i en haug og koser seg.
Kanskje kan du bare sette de rett sammen alle 3. Det avhenger av gemyttet deres, men fungerer ofte utmerket det også.
Lykke til!
mvh Julie

kattla

Post by kattla »

Nå er hjemmesida mi oppdatert,så det er bilder av lille Splinter der og :D

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Så søte de er alle 3! :D :D Skikkelig stilig hjemmeside dere har! :thu:

kattla

Post by kattla »

jo,takk :D