Noen som vet? Dominanse???
Blåser opp pelsen
Moderator: Moderatorer
-
- Gammelrotte
Blåser opp pelsen
Sitter og ser på jentene i sengen. Amidala har blåst opp pelsen, MEN hun er ikke aggressiv, tvært imot, hun lager koselyder og ser ut til å stor trives. Jeg har aldri lagt merke til det eller sett det før. Er det bare at hun koser seg? Eller? For hun er ikke noe sint mot meg eller de andre, bare kos. Ser veldig søt ut med bolletryne og fluffy pels.
Julianne
Julirottenes omplassering
En sovende rotte kan godt ligge sammenrullet som en ball med pelsen strittende til alle kanter uten at det er noe galt med den. Men hvis hun har oppblåst pels når hun er våken, og det ikke er noen andre tegn som tyder på at det foregår noen kamper rottene imellom, er det ofte et tegn på sykdom. Rottene blåser pelsen sin opp når de fryser, og ved sykdom får de ofte en feberfølelse slik som vi mennesker gjør, og føler seg dårlig og utilpass. Se etter andre sykdomstegn hos dem, og vær klar til å ta en tur til veterinær.
-
- Gammelrotte
Tenkte litt på det jeg også, men det var bare den ene gangen det har skjedd, og det varte kanskje i et kvarter eller sånn ca. Hun var og er helt normal, de tre andre også. Ikke noen sykdomstegn som jeg har lagt merke til.
Hvis jeg husker riktig så var det veldig varmt da, kan det hende at hun rett og slett avkjølte seg??

Hvis jeg husker riktig så var det veldig varmt da, kan det hende at hun rett og slett avkjølte seg??
Julianne
-
- Gammelrotte
Hmmm, rart.
Tror du hun kan være syk? Jeg har ikke sett noen forandringer i atferden, mattlyst eller utseende. Hun løper rundt og leker og tuller med de andre. Det var som sagt bare den ene gangen hun blåste seg opp... 

Julianne