Nå er vi inne i den første ordentlige sommeren i leiligheten vår, og her er det VARMT! Rottene peser, vi peser og gjennomtrekk hjelper lite. Rottisene våre ligger langflate hele dagen, særlig Toffa (hun er godt "isolert" med fett

). Spinus ser ut som en skinnfell der han ligger halvt på siden og synes livet innendørs er en tragedie. Vi har heldigvis stor veranda, men siden måsene i nabolaget er spesielt grinete for tiden og vi bor i 3. etasje, tør vi ikke la de firbente være alene ute. Dermed blir de for det meste stående inne. I dag har alle guttene vært ute på verandaen, både med og uten bur, og de stortrivdes. Jentebanden er litt for flinke til å klatre, hoppe og lure seg unna til at jeg tør ha dem ute. (My klarte å slå på tv'en i dag....syntes tydeligvis jeg var kjedelig underholdning.)
Jeg pønsker litt på måter å kjøle ned stakkarene uten å måtte ty til drastiske tiltak (pelsklipp a la sau). Har forsøk å vaske My og Sludd for å la dem kjøle seg ned, men det slo tydeligvis ikke an....kanskje de synes det var en fornærmelse å bli innsåpet i Dr. Greves intimvask.

De har fått isbiter og blitt sprayet med vann ("Er det ikke nok med EN runde?!"), men jeg skulle gjerne gjort mer for dem.
Er det noen som har gode råd å gi våre overopphetede pelskledte venner?