slangemat

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Julia
Hamstrer mat

Post by Julia »

:shock: :shock: Opplys de som jobber der om dyrevernslovens §8.3: "Det er forbode å nytta levande dyr til agn eller åte eller til fôr åt andre dyr"
Da kan de heller ikke selge levende dyr som dyrefôr. Funker dårlig å vri seg unna med "jamen, den som eier slangen avliver sikkert rotta på en human måte først" - de kan jo heller selge frosne rotter.

Himi-Zoo
Hamstrer mat

Post by Himi-Zoo »

Sant det, men må få sjekket det opp om det er tilfelle per dags dato også.... dette var jo for 3 år siden, men det er jo fortsatt samma evere/skjede som holder til. Og det jobber fortsatt de samme folkene der...

Julia
Hamstrer mat

Post by Julia »

Huff, ja, det er en dyrebutikk i Trondheim hvor betjeningen kommer med slengbemerkninger som "de rotteungene blir nok kjøpt av noen med en sulten slange hvis du ikke vil ha dem", osv. Drøy markedsføring, spør du meg. :(

Himi-Zoo
Hamstrer mat

Post by Himi-Zoo »

Sånn er de i den butikken jeg snakker om også... Så jeg slenger høylytt dritt tilbake. Men det er ei spessiel kjerring som jober der som er sånn da.... Hu andre som jobber der er i allefall mere "informerende". Men så har jeg ikke tatt opp dette på lenge heller da... KAnskje jeg skal gjøre det en dag siden jeg skal dit alikvel... Er på ett senter utenfor byen se...

Morgan's
Klatrer på møblene

Post by Morgan's »

Det er derfor jeg ALDRI I MITT LIV kommer til å levere en eneste rottunge til dyrebutikken!! Ingen av mine små skal havne i et bur med en slange. Vet at dyrebutikken i Stavanger også har solgt rotter som slangemat. Tror jeg har skrevet om det tidligere i en annen tråd.. Jeg spyr!! :-x
Hilsen!
Rose

Himi-Zoo
Hamstrer mat

Post by Himi-Zoo »

Ser på det som grov dyremisshandling jeg.... Skjønner ikke at en DYREBUTIKK kan gjøre noe sånt! Er 2 av 4 dyrebutikker her i området som jeg vet er serriøse, og det er for dårlig synes nå jeg.... men den ene av de 2 som er serriøse driver bare med fòr og fisker da, så har jo ingenting med rottter go gjøre

Annbritt
Stjeler søppel

Post by Annbritt »

Det er ikke et nyt koncept for mig. Jeg har set flere dyrehandlere, ikke mindst dem der har speciale i krybdyr og slanger, som har et fryseskab stående med nedfrosne dyr. Jeg synes det er en rigtig god ide, fordi dyrene så er aflivet af nogen der har prøvet det før. Desværre kan slanger også være kræsne, og det er ikke alle der vil nøjes med død mad :(
Jeg har en veninde, hvis slange ikke vil have død kost. Tilgengæld er den så også så kræsen, at den ikke rører andet end ørkenrotter. Det var sådan hun fik rotter i tidernes morgen, for slangen nægtede at æde den hun havde købt, og sultestrejkede i 3 uger efter :roll:
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

Pepsimax

Post by Pepsimax »

Hvorfor i all verden skal man ha slanger? Jeg har alldri sett at noen har solgt rotter til slikt...

Aishi

Post by Aishi »

Huff, leit at de flotte dyrene må gå til slangene.. Men bra at iallefall dyrebutikken har litt høyere pris for levende, sånn at det blir færre tilfeller av at slangene får maten levende.. Æsj..

Men det er allikevel leit, håper iallefall at rottene blir avlivet på en hurtig måte..! På en dyrebutikk utenfor Lofoten, behandler de dyrene elendig.. Skitne bur, liten plass (5-6 rotter++ i et bur et par hamstre kanskje kunne ha hatt), og de nekter alle å hilse på dem. Selve rottene er fulle av livsglede og tillit, men uvitende om at det faktisk finnes noe annet!

Blir virkelig ikke dyrebutikkene kontrollert innimellom?

Cavum

Post by Cavum »

Et lite forslag til folk her som er missfornøyde med div. dyrebutikker o.l.

Istede for å bare skrive om det her inne så hvorfor ikke RAPPORTERE det også??
Det skjer ikke noe vis dere bare skal sitte å furte om det på et forum.
Er det misstanke om noe ulovelig så rapporter dette så har du iallefall gjort noe...

Morgan's
Klatrer på møblene

Post by Morgan's »

Det gjør noen også her inne. Står skrevet om det i diverse tråder. Det er bare å lete de frem :wink:
Hilsen!
Rose

Idamb

Post by Idamb »

RotteGjengen wrote:Sånn er de i den butikken jeg snakker om også... Så jeg slenger høylytt dritt tilbake. Men det er ei spessiel kjerring som jober der som er sånn da.... Hu andre som jobber der er i allefall mere "informerende". Men så har jeg ikke tatt opp dette på lenge heller da... KAnskje jeg skal gjøre det en dag siden jeg skal dit alikvel... Er på ett senter utenfor byen se...
Hvilken dyrebutikk tenker du på? De som bare driver med fisk er utrolig flinke ja :D

Himi-Zoo
Hamstrer mat

Post by Himi-Zoo »

Idamb wrote:
Hvilken dyrebutikk tenker du på? De som bare driver med fisk er utrolig flinke ja :D
Mosseporten, dyrebutikken der...

Idamb

Post by Idamb »

RotteGjengen wrote:
Idamb wrote:
Mosseporten, dyrebutikken der...
åja, tenkte det kanskje var den.. liker egentlig ikke å handle der, men jeg gjør det selvom..teite meg :roll:

Lillenill

Re: slangemat

Post by Lillenill »

Sjobeng wrote:ja...jeg vet ikke helt hvor jeg skulle legge denne tråden... men den passet liksom ikke helt på for og ernæring :roll:

i går var jeg innom en av dyrebutikkene i nærheten og kom til å kikke oppe fryseboksen de har ved inngangen hvor de alltid har hatt mygglarver og sånt forskjellig. men nå hadde de innredet halve frysen til mus, rotter, marsvin og kaniner :shock:

rottene kostet 22,- for de små ("pinkies"), 45,- for medium og 79,- for store. det var bare de store jeg så da. 250-350grams helt normale rotter i hver sin plastpose. til sammenligning koster en levende rotte i butikken 60kr. med mindre noen forteller dem at det er en dumbo, da koster den 149,- men de vet ikke hvordan dumbo ser ut, så de blir ofte lurt. jeg har ikke sett dette tilbudet i fryseboksen før, men kanskje det var en god ide? regner jo med dyrene er avlivet på forsvarlige måter. andre som har sett slikt noe?

Blir lei meg når jeg leser om noe sånt noe..
Det kan ikke være lov?
Også i dyrebuttikken..
Slanger må jo ha mat, men.. Går jo ann å skaffe mat på en litt mere fredfull måte.. Og noen biller skader vel ikke?
Stakkars rotter, mus og hamstere..

*snufs* :cry:

Locked