Bading

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Mikey

Bading

Post by Mikey »

kan en egentlig bade rotter, og liker de egentlig det??

Martha

Post by Martha »

Noen liker å bade mens andre ikke, du må bare prøve deg frem, begynn med lite vann og se om de liker det. Du kan få kjøpt shampo til de også, men husk å skyll GODT. :D

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Som Martha sier; Noen liker det, andre ikke :)
Husk at de er veldig følsomme for trekk og kulde, så sørg for at det er varmt og lunt for dem helt de er tørre i pelsen. Ikke tving dem hvis de ikke liker det og vannet skal være ikke for varmt og ikke for kaldt.
Søker du på forumet tror jeg du finner en del om bading av rotter :rottehode:

Ailani
Alfatryne

Post by Ailani »

Men viss de ikke vil, skal man bare blåse i å bade dem da? Da lukter de så klart litt vondere.
Men de klarer jo å holde seg rene selv:)
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Ailani wrote:Men viss de ikke vil, skal man bare blåse i å bade dem da? Da lukter de så klart litt vondere.
Men de klarer jo å holde seg rene selv:)
Hvis de virkelig trenger å bade fordi de har noe kliss i pelsen eller slikt så er det bare å ta på oppvaskhanskene og forberede seg til kamp... Image

Elsol
Bygger bol

Post by Elsol »

Eller hvis de bare trenger litt finpuss og kattevask så er det bare å ta en veldig våt vaskeklut å dra overpå de :) Funker det å og så går det så fort at de ikke skjønner hva som er skjedd før etterpå.
Mvh
Elin:o)

Camilla Ø
Stjeler søppel

Post by Camilla Ø »

I utgangspunktet er det ikke nødvendig å vaske rotter. De klarer fint å holde seg rene selv så lenge de har det rent rundt seg. Samboeren min tar rottene med inn på bade når han dusjer. Vi har ikke dusjkabinett så rottene kan løpe inn og ut av vannstrålene. Noen liker det mens andre noen holder seg langt unna.

Julie Erlandsen
Stjeler søppel

Post by Julie Erlandsen »

Mine to første rotter, kjøpt for 15 år siden omtrent, likte veldig godt å bade. De svømte fornøyd rundt i badekaret jeg den gang hadde. "Svømmerotter" har jeg ikke hatt siden den gang. Noen andre som har /har hatt svømmere?

Enkelte gamle rotter, kan jo bli litt stive i ryggen. Da får de et bad enkelte ganger. Om det trengs. Men ellers synes jeg det er fint å holde seg unna såpe så mye som mulig. Å la et dyr bli skikkelig våt, "tvinger" dem jo til å tørke/vaske seg selv. Det gjør jeg til tider. Ikke ofte det heller.
Julie

Morgan's
Klatrer på møblene

Post by Morgan's »

Image

Image

Bildene er fra da jeg bodde i Holland og hadde rottene i badekaret noen ganger. Får ikke lov av samboeren nå. Tenk at det flyter en kabel i vannet! Nei, han er veldig redd rottekabler desverre.. :( De likte seg best 'på land', men var så nyskjerrige at de våget seg ut i vannet også. Nå får rottene dykke etter godteri i en isboks med vann når det er varmt på sommeren og de er veldig ivrige :)
Hilsen!
Rose

Mikey

Post by Mikey »

He he for noen herlige bilder morgans, nei Rufus var nok ikke så veldig gla i vann.
Hoppa fort ut av vannet igjen og gjemte seg oppå skulderen min. Så jeg tenkte han skulle få bli med på badet når jeg dusjer, han er utrolig nysjerrig og han går ikke langt før han oppsøker meg igjen. Visste ikke at det gikk an å være så utrolig god som det han er, når han er ut av buret, går han aldri langt, han skal helst sitte oppå fanget og på skulderen og kose. :rat:

anita
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by anita »

Ja - han trenger en å dele bur og tur med. Det vil styrke utforskertrangen hans.
Anita

rottus

Post by rottus »

Hei. Jeg har en rottejente som elsker å bli med i dusjen.Hun står på to bein for å bli løftet opp, sånn at hun kan sitte på skulderen når vi dusjer. Hun er utrolig glad i såpe! Den andre jenta vår, er ikke fullt så glad i det våte element, hun vil helst stå utenfor og se, det hender det kommer noen dråper på henne, og da er hun rask til og pile bort.

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Jeg bruker en "balje" som er passe dyp, og har i såppass med vann at de ikke får gått. De svømmer så greit rundt, skummer de inn med en mild såpeog lar de så svømme av seg såpa. Pakker de inn i et håndkle og får av det meste vannet. Tørker ganske fort! Jeg må bare trene litt med Tjukka, hun blei skremt av ex'n min da han skulle bade henne..Vi driver nå vanntrening, dupper ruma forsiktig i vann i en isboks. Hun andre labber frivillig utti! Men det å putte godbiter oppimå jeg prøve ut!!!! Sveller de ikke veldig da?? Eller de bryr seg vel ikke heller, de spiser stort sett det meste.......
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Nemesis
Tisser i køyene

Post by Nemesis »

Erter, mais og gulerot er fine ting å ha i vannet.
Tror det er fint å være rotte, men det er jammen ikke værst å være rotte-eier heller!

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Flyter noen agurk biter på toppen.....men nå skal de selvsagt bare sove!!Hørt at de har vært M E G E T aktive i natt!! virkelig jobba har de! men mais, gulrot bl.a var jo en ide! de legger seg fint på bunnen!! Tusen takk for tips!! :sol:
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Locked