Noen råd?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Locked
Rotteelsker

Noen råd?

Post by Rotteelsker »

Jeg har hatt rotta mi i ca. 1 måned. I dag datt hun ned på gulvet. Nå driter hun på meg og her helt vill når jeg holder henne. Hun tør heller ikke å ta snop fra hånden min..

Er det noen som har noen råd til meg om hvordan jeg skal få tilbake tilliten?

Nemesis
Tisser i køyene

Post by Nemesis »

Ta tiden til hjelp. Gjør som du gjorde til å begynne med, ikke stress henne, la henne komme til deg, vær rolig i bevegelsene, snakk rolig, gi masse godbiter osv. Det går nok fort å få tilbake tillitten når du først har fått den en gang. Hun er sikkert bare litt skeptisk.
Tror det er fint å være rotte, men det er jammen ikke værst å være rotte-eier heller!

Rotteelsker

Post by Rotteelsker »

Nemesis wrote:Ta tiden til hjelp. Gjør som du gjorde til å begynne med, ikke stress henne, la henne komme til deg, vær rolig i bevegelsene, snakk rolig, gi masse godbiter osv. Det går nok fort å få tilbake tillitten når du først har fått den en gang. Hun er sikkert bare litt skeptisk.
Takk for svar :)

Hun begynner å bli litt mer rolig nå :)
Men er ennå litt redd for plutselige lyder og bevegelser..

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

En annen ting er at hun burde hatt en venn. Når slikt som dette sjer, er det ofte greit for rotta å ha en rotte kamrat som trøster den og viser at det ikke er så farlig alikevel .

Rotteelsker

Post by Rotteelsker »

Alvrina wrote:En annen ting er at hun burde hatt en venn. Når slikt som dette sjer, er det ofte greit for rotta å ha en rotte kamrat som trøster den og viser at det ikke er så farlig alikevel .
Jeg har tenk på det, men det blir lirr vanskelig. Har sakt det til mor, men hun vil ikke godta det.. :( Men skal nok greie det.. :mrgreen:

Fint_Lite
Tisser i køyene

Post by Fint_Lite »

Kan vel kanskje prøve å si det at det vil ikke bli noe større forskjell i huset ved å ha en rotte til, du må kanskje bare ta buret to tre dager før normarlt....og man får masse mere glede ut av de om de er to å!!
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Rotteelsker

Post by Rotteelsker »

Skal få en til rotte! Jippi!
Nå slipper Tainy å være alene mer! :bravo:

Locked